Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Объект исследования – Устройство для управления летательным аппаратом в восходящем потоке.Предмет исследования – Использование перепада температур воздушных потоков для формирования управляющего сигнала электрической схемы разрабатываемого устройства.Цель работы – Разработка и экспериментальное исследование устройства для управления летательным аппаратом в восходящем потоке.В результате работы были рассмотрены способы увеличения дальности и продолжительности полета летательных аппаратов с использованием энергии окружающей среды. Изучен алгоритм обнаружения термического восходящего потока и определения теплового центра. Проведен разбор принципа работы рулевого привода. Определена электронная компонентная база для устройства. Разработаны функциональная схема работы устройства и электрическая схема. Проведено компьютерное моделирования. Собран и испытан прототип устройства на макетной плате. Разработана печатная плата. Изготовлен опытный образец устройства, который был установлен на борт летательного аппарата и испытан в реальных условиях.Результаты компьютерного моделирования полностью удовлетворяют требованиям устройства. Результаты, полученные в ходе тестирования прототипа готового устройства также удовлетворяют требованиям. Проведенные испытания в реальных условиях показали положительную динамику и подтвердили, что устройство выполняет свою функцию.
The subject of the graduate qualification work is “Device for controlling a model plane in the updraft”.The given work is devoted to development and experimental study of a device for controlling a model plane in an updraft. As a result of the work, ways were considered to increase the range and duration of the flight of aircraft using the energy of the environment. An algorithm for detecting a thermal updraft and determining a thermal center has been studied. An analysis of the principle of operation of the steering gear was carried out. The electronic component base for the device is defined. A functional diagram of the device operation and an electrical circuit have been developed. Computer simulation has been carried out. A prototype device was assembled and tested on a breadboard. A printed circuit board has been developed. A prototype of the device was made, which was installed on board the aircraft and tested in real conditions.The results of computer simulation fully meet the requirements of the device. The results obtained during testing of the prototype of the finished device also meet the requirements. Tests carried out in real conditions showed positive dynamics and confirmed that the device performs its function.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |