Details

Title: Обнаружение мошенничества с мобильной рекламой на основе анализа работы Android-приложений: выпускная квалификационная работа специалиста: направление 10.05.03 «Информационная безопасность автоматизированных систем» ; образовательная программа 10.05.03_08 «Анализ безопасности информационных систем»
Creators: Солдатова Анастасия Юрьевна
Scientific adviser: Павленко Евгений Юрьевич
Other creators: Ярмак Анастасия Викторовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт кибербезопасности и защиты информации
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: мошенничество с мобильной рекламой; Google Android; анализ приложения; mobile advertising fraud; app analysis
Document type: Specialist graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Specialist
Speciality code (FGOS): 10.05.03
Speciality group (FGOS): 100000 - Информационная безопасность
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-721
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\16772

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Обнаружение мошенничества с мобильной рекламой на основе анализа работы Android-приложений».Целью работы является повышение точности обнаружения мошенничества с мобильной рекламой в Android-приложениях. Предметом исследования являются методы обнаружения мошенничества с рекламой в Android-приложений. Задачи, решаемые в исследовании:Изучить принцип работы мобильной рекламы.Определить требования магазинов приложений к рекламе, выделить типы мошенничества с рекламой.Исследовать способы реализации мошенничества с рекламой на уровне приложения, определить признаки приложений, реализующих мошенничество с рекламой.Разработать прототип системы обнаружения мошенничества с рекламой в Android-приложениях, провести оценку точности.В ходе работы были исследованы требования платформ-магазинов приложений к рекламе в приложениях, механизмы мошенничества с рекламой в Android-приложениях. Были проанализированы подходы к обнаружению мошенничества с рекламой.В результате работы был реализован прототип системы обнаружения мошенничества с рекламой, оценка точности показала высокую эффективность прототипа.Результаты исследования могут быть использованы для улучшения методологической базы обнаружения мошенничества с мобильной рекламой в Android-приложениях.

The topic of the final qualification work: "Detection of fraud with mobile advertising based on analysis of the work of Android applications."The purpose of the work is to increase the accuracy of detecting fraud with mobile advertising in Android applications. Research subject is methods of detecting advertising fraud in Android applications. The tasks to be solved in the study are:To identify the principle of mobile advertising.To determine the requirements of app stores for advertising, identify types of advertising fraud.To investigate ways to implement advertising fraud at the application level, identify signs of applications implementing advertising fraud.To develop a prototype of an advertising fraud detection system in Android applications, conduct an assessment of accuracy.During the work, the requirements of application store platforms for advertising in applications, mechanisms of advertising fraud in Android applications were investigated. Existing approaches to detecting advertising fraud have been analysed.As a result of the work, a prototype advertising fraud detection system was implemented, accuracy assessment showed high efficiency of the prototype.The results of the study can be used to improve the methodological base for detecting fraud with mobile advertising in Android applications.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 18
Last 30 days: 2
Detailed usage statistics