Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: “Оценка прочности элементов конструкции статорной части ЦВД и ЦСД конденсационной паровой турбины мощностью 320 МВт”. В первом разделе данной работы приведена конструкция типовой паротурбинной установки. Отдельно рассматриваются корпусы цилиндров высокого и среднего давлений, сопловые аппараты, рабочее колесо, подшипники. Во втором разделе данной работы приведена теория ползучести. Рассмотрены определения кривых ползучести, предела ползучести, также выделены основные гипотезы ползучести. В третьем разделе выполнены совместно с аэродинамическими прочностные расчеты сопловой коробки цилиндра высокого давления, направляющего аппарата первой ступени цилиндра высокого давления, направляющего аппарата второй ступени цилиндра среднего давления. Определены напряжения в данных деталях, их прогибы. Также выполнены расчет на деформацию ползучести для этих деталей со сроком службы – 20 лет. Прототипом данной турбомашины является К-300-240-5.
The theme of the final qualification work: “Strength assessment of the structural elements of the stator part of the high-pressure cylinder and the medium-pressure cylinder of a condensing steam turbine with a capacity of 320 MW”. The first section of this work presents the design of a typical steam turbine plant. High and medium pressure cylinder bodies, nozzles, impeller, bearings are considered separately. The second section of this paper presents the theory of creep. The definitions of creep curves, creep limit is considered, and the main creep hypotheses are also identified.In the third section, together with aerodynamic strength calculations, the nozzle chest of the high-pressure cylinder, the nozzle vane of the first stage of the high-pressure cylinder, and the nozzle vane of the second stage of the medium-pressure cylinder are performed. Stresses in these details, their deflections are determined. Creep deformation calculations were also performed for these parts with a service life of 20 years. The prototype of this turbomachine is K-300-240-5.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 8
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |