Details

Title: Проект внедрения CRM-системы для предприятия электротехнической отрасли: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 27.03.05 «Инноватика» ; образовательная программа 27.03.05_01 «Управление инновациями (по отраслям и сферам экономики)»
Creators: Долинский Михаил Константинович
Scientific adviser: Итс Татьяна Александровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт компьютерных наук и технологий
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: CRM-система; проект внедрения; комплексная оценка показателей; автоматизация; клиентоориентированная система; CRM-system; implementation project; comprehensive assessment of indicators; automation; customer-oriented system
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 27.03.05
Speciality group (FGOS): 270000 - Управление в технических системах
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-1514
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Record key: ru\spstu\vkr\21710

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Разработан проект внедрения CRM-системы для предприятия электротехнической отрасли с целью сокращения времени обслуживания клиентов и нерационального использования информации. Дана характеристика предприятия, проведён стратегический анализ и выявлены основные проблемы. Для решения проблем предложен проект внедрения CRM-систем. Рассмотрены общие понятия и классификации CRM-систем, выявлены требования к CRM-системе и проведен их анализ. Выбрана CRM-система для внедрения с помощью оценки комплексных показателей, а также представлено его финансовое обоснование. Выполнен логико-структурный анализ проекта. Выполнен анализ рисков проекта и представлено его финансовое обоснование.

A project has been developed for the implementation of a CRM system for an electrical engineering enterprise in order to reduce customer service time and waste of information. The characteristics of the enterprise are given, a strategic analysis is carried out and the main problems are identified. To solve the problems, a project for the implementation of CRM systems was proposed. The general concepts and classifications of CRM-systems are considered, the requirements for the CRM-system are identified and their analysis is carried out. A CRM system was selected for implementation by assessing complex indicators, and its financial justification was also presented. A logical and structural analysis of the project was carried out. The risk analysis of the project has been carried out and its financial justification has been presented.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
Internet Authorized users SPbPU Read Print
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 22
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics