Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Планирование медиаконтента как инструмент маркетинговых коммуникаций в банковской сфере». Данная работа посвящена созданию алгоритма планирования медиаконтента в банковской сфере на основе выявления характеристик, связанных с особенностями выбора, потребления и восприятия медиаконтента. В процессе исследования были решены следующие задачи:1. Дана характеристика медиаконтента как элемента культуры и инструмента маркетинговой коммуникации, включая рекламную и PR-коммуникацию.2. Изучена существующая ситуация на медиарынке в банковской сфере.3. Изучены особенности выбора, потребления и восприятия медиаконтента путём проведения исследования потребителей.4. Проанализированы ответы респондентов для выявления ключевых особенностей потребления медиаконтента, отношения к банковским организациям в целом, характерных для населения.5. Построен алгоритм планирования медиаконтента в банковской сфере.Работа выполнялась на основе анализа медиаконтента, создаваемого банковскими организациями. В ходе работы было рассмотрено современное состояние медиарынка банковской сферы, какие существуют основные тенденции в публикации контента, проведен анализ потребления медиаконтента с помощью исследования методом глубинного интервью.Результатом работы стала разработка алгоритма планирования медиаконтента в банковской сфере на основе выявления характеристик, связанных с особенностями потребления медиаконтента, даны рекомендации по использованию инструментов генерирования инфоповодов и отклика пользователей.
The subject of the graduate qualification work is “Media content planning as a marketing communications tool in the banking sector”.The given work is devoted to the creation of an algorithm for planning media content in the banking sector based on the identification of characteristics associated with the peculiarities of choice, consumption and perception of media content. In the process of this research, the following tasks were solved:1. Media content is characterized as an element of culture and a tool of marketing communication, including advertising and PR communication.2. The current situation in the media market in the banking sector has been studied.3. The features of the choice, consumption and perception of media content are studied by conducting consumer research.4. The respondents' responses were analyzed to identify the key features of media content consumption, attitudes towards banking organizations in general, characteristic of the population.5. An algorithm for planning media content in the banking sector has been built.The work was carried out based on the analysis of media content created by banking organizations. In the course of the work, the current state of the media market of the banking sector was considered, what are the main trends in the publication of content, an analysis of media content consumption was conducted using in-depth interview research.The result of the work was the development of an algorithm for planning media content in the banking sector based on the identification of characteristics associated with the peculiarities of media content consumption, recommendations are given on the use of tools for generating information guides and user response.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 5
Last 30 days: 4 Detailed usage statistics |