Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы магистра: «Разработка концепции повышения конкурентоспособности бизнеса (на примере ООО «Золотое Звено»). Целью исследования является разработка стратегии повышения конкурентоспособности для ООО «Золотое Звено». Предметом исследования является конкурентоспособность предприятия.Исследование выполнялось на базе ООО «Золотое Звено». Предмет исследования: Конкурентоспособность предприятия.Методы исследования: Применялись общенаучные методы исследования: сравнительный анализ, методы оценки конкурентоспособности предприятия, SWOT-анализ, экспертное оценивание, обработка экспертных оценок.Основные результаты исследования:- изучены теоретические основы построения системы конкурентоспособности предприятия;- проведен анализ особенностей оценки конкурентоспособности бизнеса;- разработана стратегия повышения конкурентоспособности ООО «Золотое Звено»;- оценен социально – экономический эффект от внедрения предлагаемой стратегии повышения.Область применения результатов ВКР применение результатов работы в деятельности исследуемого рекламного агентства.Научной новизной исследования является модернизированная карта стратегических групп, в ходе которой происходит анализ цифровой деятельности компаний-конкурентов.Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов. Полученные результаты обладают признаками научной новизны. Обоснованы перспективы и направления дальнейшего исследования.
The title of the master graduate qualification work: «Development of the concept of increasing the competitiveness of business (on the example of LLC «Zolotoe Zveno»)».The aim of the study is development of a strategy to increase competitiveness for LLC «Zolotoe Zveno».The study was carried out on the basis of theLimited Liability Company «Zolotoe Zveno»;Research subject: competitiveness of the enterprise.Research methods: General scientific research methods were used: comparative analysis, methods of assessing the competitiveness of the enterprise, SWOT analysis, expert assessment, processing of expert assessments.The main results of the study:- the theoretical foundations of building a competitive enterprise system have been studied;- the analysis of the features of assessing the competitiveness of the business is carried out;- the strategy of increasing the competitiveness of LLC «Zolotoe Zveno» has been developed;- The socio–economic effect of the implementation of the proposed improvement strategy is estimated.Application field: application of the results of the work in the activities of the advertising agency under study.The scientific novelty of the study: an upgraded map of strategic groups, during which the digital activities of competing companies are analyzed.Conclusions: The tasks of the thesis are solved, the goal is achieved, and the scope of application of the results is determined. The results obtained show signs of scientific novelty. The directions of further research are defined.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 16
Last 30 days: 3 Detailed usage statistics |