Details

Title: Методические особенности мобильного обучения иноязычной письменной речи учащихся средней школы: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Гейченко Арина Сергеевна
Scientific adviser: Халяпина Людмила Петровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: иностранный язык; иноязычная письменная речь; умения письменной речи; мобильное обучение; мобильные приложения; комплекс упражнений; foreign language; foreign language writing; writing skills; mobile learning; mobile applicattion; a set of exercises
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-1757
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\23777

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данном исследовании рассматриваются методические особенности развития умений иноязычной письменной речи у учащихся средней школы с помощью мобильных приложений. Для достижения этой цели был разработан авторский комплекс упражнений, состоящий из пяти блоков упражнений, которые соответствуют пяти типам упражнений для развития умений письма на иностранном языке. Эффективность указанного комплекса была установлена посредством анкетирования и тестирования экспериментальной группы учеников 7-го класса.

This study examines the methodological peculiarities of developing foreign language writing skills among middle school students through the use of mobile applications. To achieve this goal, a proprietary exercise complex consisting of five sets of exercises was designed, which correspond to five types of exercises for developing foreign language writing skills. The effectiveness of this complex was determined through questionnaires and testing of the experimental group of 7th grade students.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 3
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics