Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена разработке этнографического тура в Мозамбике с целью предоставления туристам возможности погрузиться в богатую культуру и традиции мозамбикских племен. В процессе исследования были поставлены и решены следующие задачи: 1. Изучение понятия этнографического туризма и его специфика. 2. Анализ нормативно-правовой и ресурсной базы, регулирующей организацию этнографического туризма. 3. Разработка механизма реализации этнотура как турпродукт, учитывая особенности культуры и традиций. 4. Общая характеристика деятельности предприятии туриндустрии ООО «Килиманджаро» и его роль в организации этнографического тура. 5. Оценка туристско-ресурсного потенциала Мозамбика для организации этнотура. 6. Оценка конкурентной среды предлагаемых этнотуров. 7. Создание текста экскурсии и составление технологической карты, учитывающих особенности мозамбикской культуры и традиций. 8. Расчет специфики продвижения и реализации этнотура в Мозамбике с использованием маркетинговых инструментов и рекламных материалов. В процессе исследования были собраны и проанализированы данные из различных источников, включая научные публикации, статистическую информацию и официальные документы. Результатом работы стала разработка комплексной программы и маршрута этнографического тура «Культурная ретроспектива: В поисках традиций мозамбикских племен». При отработке данных использовались следующие методы: документационный анализ, маркетинговые исследования, финансовый анализ, анализ статистики.
The given work is devoted to the development of an ethnographic tour in Mozambique, aiming to provide tourists with the opportunity with the opportunity to immerse themselves in the rich culture and traditions of Mozambican tribes. The following objectives were addressed and accomplished during the research: 1. Study of the concept of ethnographic tourism and its specific characteristics. 2. Analysis of the legal and resource framework regulating the organization of ethnographic tourism. 3. Development of a mechanism for implementing the ethnotour as a tourism product, considering the cultural aspects and traditions of Mozambican tribes. 4. General overview of the tour industry enterprise LLC “Kilimanjaro” and its role in organizing ethnographic tours. 5. Assessment of Mozambique’s tourism resource potential for organizing ethnotours. 6. Evaluation of the competitive environment of the offered ethnotours. 7. Creation of the excursion text and preparation of the technological map, taking into account the unique aspects of Mozambican culture and traditions. 8.Calculation of the cost of the ethnotour, including transportation, accommodation, meals, and other relevant factors. 9. Development of marketing strategies and approaches for promoting and implementing the ethnotour in Mozambique. The data for this research was collected from various sources, including scholarly publications, statistical information, and official documents. This extensive research justified the relevance of the topic and revealed significant potential for the development of ethnographic tourism in Mozambique. The result of the work was the comprehensive program and itinerary of the ethnographic tour titled “Cultural Retrospective: In search of Mozambican tribal traditions”. The following methods were used in data processing: documentary analysis, marketing research, financial analysis and statistic analysis.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 7
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |