Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: Оценка конкурентоспособности предприятия на международном рынке (на примере ООО «Samsung»)Объектом исследования является ООО «Samsung».Цель работы – оценка основных показателей конкурентоспособностей деятельности предприятия и разработка мер по повышению ее эффективности.В сложных и изменчивых условиях международного рынка. "Samsung" развивается в мире уже более 80 лет. Однако конкурентоспособность мирового электронного рынка становится все более жесткой, происходит оптимизация внутренней структуры предприятия, улучшение качества продукции и инновации науки и техники, так что Samsung круглый год занимает первое место в мире. Такие проблемы, как снижение объема продаж и слабая конкурентоспособность бренда в некоторых регионах "Samsung", требуют решения.В данном исследовании был проведен обзор литературы о компании "Samsung " и проведен полный анализ внутренней и внешней среды компании "Samsung" с точки зрения преимуществ, недостатков, возможностей и угроз посредством SWOT-анализа. Определены организационные и экономические характеристики "Samsung", оценена конкурентоспособность "Samsung" на международном рынке, определены основные направления развития "Samsung" на будущем международном рынке, выдвинуты некоторые предложения для Samsung.
Topic of the final qualification work: Assessment of the competitiveness of an enterprise in the international market (on the example of Samsung LLC)The object of the study is Samsung LLC.The purpose of the work is to assess the main indicators of the competitiveness of the enterprise and develop measures to improve its efficiency.In the complex and changing conditions of the international market, "Samsung" has been developing in the world for more than 80 years. However, the competitiveness of the global electronics market is becoming increasingly tough, the internal structure of the enterprise is being optimized, product quality is being improved, and science and technology are being innovated, so that Samsung ranks first in the world all year round. Issues such as declining sales and weak brand competitiveness in some Samsung regions need to be addressed.In this study, a review of the literature on Samsung was carried out and a complete analysis of the internal and external environment of Samsung was carried out in terms of advantages, disadvantages, opportunities and threats through a SWOT analysis. The organizational and economic characteristics of "Samsung" were determined, the competitiveness of "Samsung" in the international market was assessed, the main directions of development of "Samsung" in the future international market were determined, some proposals for Samsung were put forward.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |