Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Авиационный турбореактивный двухконтурный двигатель с тягой 80 кН». Данная выпускная квалификационная работа бакалавра посвящена проектированию авиационного газотурбинного двигателя (АГТД) для среднемагистрального самолета на основе прототипа CFM56-5A. Задачи, которые выполняются в процессе исследования авиационного газотурбинного двигателя: 1.Изучение особенностей конструкции прототипа CFM56-5A. 2.Тепловой расчет двигателя с выбором оптимального варианта. 3.Анализ отдельных узлов авиационного газотурбинного двигателя с помощью газодинамических параметров и расчётов компрессора, камеры сгорания и турбины. 4.Исследование на прочность лопатки, диска последней ступени и ротора турбины низкого давления. Данная работа считается актуальной так как, в настоящий момент на отечественном рынке наблюдается отсутствие пассажирских двигателей для средне- и дальнемагистральных самолетов. В выпускной квалификационной работе бакалавра была произведена оценка изменений различных параметров авиационного газотурбинного двигателя. Параметры были получены в ходе исследования, с учетом изменения заданных начальных данных. Удалось сохранить достойные показатели коэффициента полезного действия и других важных характеристик.
This bachelors final qualifying work is devoted to the design of an aviation gas turbine engine (AGTD) for a medium-haul aircraft based on the CFM56-5A prototype. Tasks that are performed during the study of an aviation gas turbine engine: 1. Study of the design features of the prototype CFM56-5A. 2. Thermal calculation of engine parameters with the choice of the optimal option. 3. Analysis of individual components of an aviation gas turbine engine using gas dynamic parameters and calculations of the compressor, combustion chamber and turbine. 4. Research on the strength of the blade, disc of the last stage and rotor of the low-pressure turbine. This work is considered relevant as there is currently a lack of passenger engines for medium- and long-haul aircraft on the domestic market. In the final qualification work of the bachelor, the changes in various parameters of the aviation gas turbine engine were evaluated. The parameters were obtained during the study, considering changes in the initial data set. It was possible to maintain decent performance indicators and other important characteristics.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 64
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |