Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Расчетное исследование и оптимизация теплонапряженного состояния поршня форсированного бензинового двигателя с непосредственным впрыском топлива».Работа посвящена исследованию теплового напряжения, как одного из видов механического, напряжения, а также снижению теплонапряженности рабочего поршня автомобильного высокофорсированного бензинового двигателя.Поставленные задачи исследования:1. Расчет рабочего процесса двигателя на различных режимах2. Расчет тепловой напряженности поршня на различных режимах3. Усовершенствование конструкции поршня4. Анализ работоспособности усовершенствованного поршняВ ходе исследования в данной работе были проведены тепловые расчёты рабочего процесса при помощи программы PROCESS, кроме того, с помощью программ сателлитов были получены данные конвективного теплообмена в камере сгорания двигателя, а также в зоне расположения поршневых колец. После построения твердотельной модели поршня в программе SolidWorks были проведены тепловой, нагрузочный и деформационный анализы поршня в программе AnsysWorkbench. В процессе данного исследования были определены определенные методы снижения теплонапряженности поршней ДВС, которые были применены для усовершенствования поршня.Результатом работы является подтверждение работоспособности поршня двигателя с непосредственным впрыском топлива с применением охлаждения внутренней полости, а также оксидированным огневым днищем.
Topic of the final qualification work: "Computational study and optimization of the thermally stressed state of the piston of a forced gasoline engine with direct fuel injection."The work is devoted to the study of thermal stress, as one of the types of mechanical stress, as well as a decrease in the thermal stress of the working piston of an automobile highly accelerated gasoline engine.Research objectives:1. Calculation of the engine workflow in various modes2. Calculation of the emotionality of the piston in various modes3. Improved piston design4. Performance analysis of the improved pistonIn the course of the study in this work, thermal calculations of the working process were carried out using the PROCESS program, in addition, using satellite programs, data were obtained on convective heat transfer in the engine combustion chamber, as well as in the area of piston rings. After building a solid model of the piston in the SolidWorks program, thermal, load and deformation analyzes of the piston were carried out in the AnsysWorkbench program. In the course of this study, certain methods were identified to reduce the thermal stress of ICE pistons, which were applied to improve the piston.The result of the work is confirmation of the operability of the engine piston with direct fuel injection using cooling of the internal cavity, as well as an oxidized fire bottom.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Table of Contents
- 1 страница задания
- 2 страница задания
Usage statistics
|
Access count: 9
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |