Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Настоящая выпускная квалификационная работа посвящена перспективам повышения качества движения в узле городской улично-дорожной сети посредством внедрения интеллектуальных транспортных систем, в особенности автоматизированных систем управления дорожным движением. Проанализированы проблемы и особенности внедрения интеллектуальных транспортных систем в городских условиях с учетом действующей нормативной базы. Приведена классификация локальных автоматизированных систем управления дорожным движением по возможностям адаптации светофорного регулирования к изменяющимся параметрам транспортных потоков. Для решения задачи целесообразности внедрения автоматизированных систем управления дорожным движением предлагается методика, включающая в себя построение имитационных моделей для более точного прогнозирования эффекта от внедрения локальной системы на рассматриваемом участке городской улично-дорожной сети. Применение методики продемонстрировано на примере пересечения проспекта Энгельса и Суздальского проспекта в г. Санкт-Петербург. Проанализированы два варианта организации управления фазами светофорных объектов: статичное и адаптированное по времени суток. Оценено влияние внедрения автоматизированных транспортных систем на среднюю скорость транспортных средств и характеристики заторов в рассматриваемом узле на основе имитационного моделирования в PTV Vissim. В соответствии с произведенным анализом описаны перспективы внедрения адаптивных локальных автоматизированных систем управления дорожным движением в рассматриваемом транспортном узле.
This final qualifying work is devoted to the prospects of improving the quality of traffic in the junction of the urban road network through the introduction of intelligent transport systems, especially automated traffic management systems. The work analyzes the problems and features of the implementing of intelligent transport systems in urban conditions, taking into account the current regulatory framework. The classification of local automated traffic control systems according to the adaptability of traffic light regulation to the changing parameters of traffic flows is given. To solve the problem of the feasibility of implementing automated traffic control systems, a methodology is proposed that includes the construction of imitation models for more exact forecasting of effect of introduction of a local system on the considered section of the urban road network. The application of the methodology is demonstrated on the example of the intersection of Engels Avenue and Suzdal Avenue in St. Petersburg. Two variants of the organization of control of phases of traffic light objects are analyzed: static and adapted according to the time of day. The influence of automated transport system implementation on average speed of vehicles and characteristics of traffic jams in the junction in question was estimated based on simulation modeling in PTV Vissim. In accordance with the analysis, the prospects of introducing adaptive local automated traffic control systems in the considered transport junction are described.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 6
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |