Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Настоящая выпускная квалификационная работа посвящена перспективам развития городской улично-дорожной сети с целью интеграции транспортных потоков сервисов доставки посредством внедрения велосипедной инфраструктуры. Проанализированы проблемы и особенности внедрения велосипедной инфраструктуры в городских условиях с учетом действующей нормативной базы. Приведены международные требования и методологии проектирования велосипедной инфраструктуры. Проанализировано текущее участие сервисов доставки в улично-дорожной сети, а также перспектива их развития. Для решения задачи целесообразности проектирования велоинфраструктуры с целью интеграции транспортных потоков сервисов доставки городскую среду в работе рассматривается методика, включающая в себя создание имитационных моделей для увеличения точности прогнозирования эффекта от внедряемой велоинфраструктуры на рассматриваемом участке городской улично-дорожной сети. Применение методики продемонстрировано на примере пересечения Выборгского и Калининского районов в Санкт-Петербурге. Оценен эффект от внедрения новой велосипедной инфраструктуры на среднее время доставки на основе имитационного моделирования в PTV Visum. В соответствии с произведенным анализом описаны перспективы внедрения велосипедной инфраструктуры в рассматриваемых транспортных районах.
This final qualification work is devoted to the prospects for the development of the urban street and road network in order to use of cycling flows to use delivery services. The problems and features of the introduction of cycling infrastructure in urban conditions are analyzed, considering the current regulatory framework. International requirements and methodologies for designing cycling infrastructure are given. Analyzed the current participation of delivery services in the road network, as well as the prospect of their development. To solve the problem of the feasibility of designing a bicycle infrastructure in order to integrate transport flows of delivery services into the urban environment, the paper considers a methodology that includes the creation of simulation models to increase the accuracy of predicting the effect of the implemented bicycle infrastructure on the considered section of the urban street and road network. The application of the methodology is demonstrated on the example of the intersection of the Vyborgsky and Kalininsky districts in St. Petersburg. The effect of the introduction of a new bicycle infrastructure on the average delivery time is estimated based on simulation modeling in PTV Visum. In accordance with the analysis, the prospects for the introduction of cycling infrastructure in the considered transport areas are described.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 9
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |