Details

Title: Модернизация системы управления качеством услуг в сфере жилищно-коммунального хозяйства Санкт-Петербурга: выпускная квалификационная работа магистра: направление 27.04.02 «Управление качеством» ; образовательная программа 27.04.02_02 «Управление качеством на предприятии»
Creators: Шумихина Елизавета Николаевна
Scientific adviser: Черникова Анна Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: модернизация системы управления; специфика жилищно-коммунального хозяйства; оценка качества услуг; учёт производства работ; независимый контроль; management system modernization; housing and utilities specificity; service quality assessment; work production accounting; independent control
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 27.04.02
Speciality group (FGOS): 270000 - Управление в технических системах
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-2747
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\24764

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является анализ и выявление основных проблем в управлении системой жилищно-коммунального хозяйства, а также предложение эффективных мер для повышения качества услуг посредством модернизационных мероприятий. Были решены следующие задачи: - исследование текущего состояния сферы жилищно-коммунального хозяйства города, выделяя основные проблемы; - выделение специфических особенностей управления качеством жилищно-коммунальных услуг, анализ аналогичных зарубежных практик; - анализ и оценка объекта исследования и входящих в процесс предоставления услуг участников; - выделение и предложение необходимых мероприятий для модернизации; - оценка эффективности предлагаемых к внедрению мероприятий. Актуальность темы обусловлена необходимостью выхода из кризисного состояния сферы жилищно-коммунального хозяйства посредством создания эффективной системы управления качеством. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской литературы, официальных Интернет-ресурсов и аналитических агентств. Предложена модель модернизации системы на основе внедрения программного обеспечения, упрощающего главные процессы функционирования услуги, а также повышающий её качество и конкурентоспособность среди участников жилищно-коммунального хозяйства. В ходе работы были использованы цифровые ресурсы, а именно наукометрической базы (elibrary.ru, электронные научные журналы) при написании литературного обзора, а при обработке данных – программное обеспечение (пакет прикладных программ Microsoft Office, Autodesk: AutoCad).

The given work is devoted to the analysis and identification of the main problems in the management of the housing and communal services system, as well as the proposal of an effective measure to ensure the quality of services through modernization measures. The research set the following goals: Study of the state of the state of the citys housing and communal services, highlighting the main problems. Identification of specific features of quality management of housing and communal services, analysis of similar practices. Analysis and evaluation of the object of study, included in the process of providing services to participants. Highlighting and suggesting social events for association. Evaluation of the effectiveness of ongoing activities. The work was fulfilled on the basis of sq. 5 of the Novoizmailovskoye municipality and the collection of factual material, i.e. the results of the enterprise, data on complaints received. The data obtained during the study indicate the presence of enterprises of the citys housing and communal services, the established methods of working with requests from owners, and the absence of regular monitoring with an assessment of the quality of services provided. The analysis was carried out by the method of studying statistical data. Based on the results of the study, the current state of the housing and communal services, including statistical data, was analyzed. Proposals have been developed to improve the quality of housing and communal services. The result of the study of the housing and communal services of the city of St. Petersburg was the decision to modernize the quality management system through the introduction of software (an automatic system for recording the production of works). In the course of the work, scientific journals were used, as well as elibrary.ru for writing a literature review and Microsoft Office and Autodesk AutoCad programs for data processing.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 17
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics