Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Работа посвящена исследованию оптимизации траектории движения монорельсового вагона, предназначенного для пассажирских или транспортных перевозок. Задачи, решаемые в ходе работы: исследование современных монорельсовых систем, исследование классификации монорельсовых систем, построение математической модели монорельсового подвесного вагона, построение универсальной параметрической модели профиля пути, исследование влияния параметров законов движения монорельсового вагона и параметров пути на мощность и энергопотребления привода. Проведены исследования типовых законов движения цикловых технологических машин, построена универсальная параметрическая модель профиля пути, рассмотрены параметры, влияющие на мощность и энергопотребления привода монорельсового вагона – время разгона/торможения и геометрические параметры профиля пути. Результат работы – оптимизированная с точки зрения минимизации мгновенной мощности и энергопотребления траектория движения вагона. Полученные результаты могут быть использованы как для изменения и оптимизации алгоритмов существующих монорельсовых систем, так и для проектирующихся.
The work is devoted to the study of an unusual trajectory of a monorail car intended for passenger vehicles or transportation. Tasks to be solved in the course of the work: the study of modern monorail systems, the study of the distribution of monorail systems, the construction of a mathematical model of a monorail suspension car, the construction of a universal parametric model of the track profile, the study of the patterns of movement of a monorail car and the parameters of power and energy consumption of the drive. The studies of conventional cyclic technological machines have been carried out, a universal parametric model of the track profile has been built, the parameters that affect the power and energy consumption of the monorail car drive - the acceleration / deceleration time and the geometric parameters of the track profile - have been considered. The result of the work is the trajectory of the car movement calculated from the point of view of minimizing power and energy consumption. The results obtained were used both for changing and approaching the systems of monorail systems, and for those being designed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |