Details

Title: Design-system creation for an e-commerce enterprise based on user experience research: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.05 «Бизнес-информатика» ; образовательная программа 38.04.05_02 «Бизнес-инжиниринг (международная образовательная программа)»
Creators: Плющ Елизавета Григорьевна
Scientific adviser: Борреманс Александра Дирковна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: UX-исследования; дизайн системы; пользовательский опыт; электронная коммерция в телком; приложение самообслуживания; UX research; design systems; user experience; e-commerce in telco; self service app
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-2896
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\24880

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Задачи: Основными задачами этого исследования являются: 1. Понять концепцию дизайн-систем и их актуальность в сфере создания цифрового контента. 2. Изучить роль UX-исследований в разработке дизайн-систем. 3. Изучить проблемы, связанные с включением UX-исследований в дизайн- систему, и предложить возможные решения. 4. Разработать дизайн-систему на основе рекомендаций выработанных при проведении исследований пользовательского опыта. Объект: Объектом этого исследования является дизайн-система сайта электронной коммерции с акцентом на интеграцию и влияние исследований UX в его структуру и функционал в контексте разработки цифровых продуктов. В работе выполняется проект по разработке сайта для оператора связи. После проведения анализа телекоммуникационной отрасли сделан вывод о наличии актуальной тенденции развития приложений самообслуживания, посредством которых клиенты могут напрямую получать услуги от операторов связи. Одним из вариантов таких приложений является портал электронной коммерции. В связи с острой конкуренцией на рынке телекоммуникаций, оттоком клиентов и малым разнообразием базовых услуг, возникает необходимость в разработке уникальных продуктов и услуг, которые не только увеличат лояльность существующих клиентов и удерживать их, но и привлекать новых клиентов. В качестве одной из таких услуг предлагается система покупки мобильных тарифов оператора. Идея системы заключается в том, что клиенты могут искать, выбирать, настраивать и приобретать планы онлайн. Итак, портал сотового оператора «XYZ» — это услуга, относящаяся к имиджевым проектам, и компании не должны ставить перед собой главной целью получение дополнительной прибыли непосредственно при его реализации.

Objectives: The primary objectives of this research are: 1. To understand the concept of design systems and their relevance in todays digital content creation landscape. 2. To explore the role of UX research in the development of design systems. 3. To investigate the challenges associated with incorporating UX research in the design system and propose potential solutions. 4. Develop a design system based on research generated user experience research. Object: The object of this research is the design system for an e-commerce website, with a specific focus on the integration and impact of UX research within its structure and in the context of digital product development. In this paper, a project is being carried out to develop an ecommerce website for a telecom operator. After conducting an analysis of the telecommunications industry, its concluded that there is a current trend in the development of self-service applications, through which customers can directly receive services from telecom operators. One of the options for such applications is an ecommerce portal. At the same time, due to the intense competition in the telecommunications market, high customer churn and the low variety of basic services that telecom operators can provide, there is a need to develop products and services that are unique and that will not only increase the loyalty of existing customers and keep them for as long as possible, but also attract new customers from competitors. The creation of service ecosystems is increasingly being used as a tool to win customer loyalty. As one of these services, a system for purchasing mobile plans of the operator is proposed. The main idea of this system is that customers can search, select, customize and purchase the plans online. So, the “XYZ” mobile operator web portal is a service which refers to image projects, and companies shouldnt set the main goal of obtaining additional profit directly when implementing it.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • ЗАДАНИЕ
  • INTRODUCTION
  • 1. THE ROLE OF UX RESEARCH IN CREATING A DESIGN SYSTEM
    • 1.1. Definition of a design system
    • 1.2. The importance of UX research for design systems
    • 1.3. UX research practices
    • 1.3.1. Qualitative and quantitative indicators
    • 1.3.2. Context of use of the product
    • 1.4. Choice of methodology to build a design system
    • 1.4.1. Atomic design
    • 1.4.2. Modular design
    • 1.4.3. Design tokens
    • 1.5. Application information architecture
    • 1.5.1. Definition of the term
    • 1.5.2. Types of AI structures
  • 2. UX RESEARCH
    • 2.1. Study setup
    • 2.2. Customer Journey Map
    • 2.3. Tree test
    • 2.4. Test tools
    • 2.5. A/B testing
    • 2.6. User analytics
    • 2.7. Usability testing
  • 3. CONTEXT OF THE PRODUCT USE: E-COMMERCE IN TELCO
    • 3.1. E-commerce problems in the telecommunications industry
    • 3.2. Rising costs in telecommunications
    • 3.3. Self-service applications in telco and possible benefits of their use
    • 3.4. The relevance of customer retention in the telco industry
    • 3.5. Company description
    • 3.5.1. Provider Summary
    • 3.5.2. Business requirements
    • 3.5.3. Portal Summary
    • 3.5.4. Main features
    • 3.6. E-commerce portal design
    • 3.6.1. Approach to formalizing system requirements
    • 3.6.2. Functional requirements documentation
    • 3.6.3. Prioritization of requirements
    • 3.7. Design thinking
  • CONCLUSION
  • BIBLIORGAPHY
  • PARTICIPATION IN RESEARCH WORK

Usage statistics

stat Access count: 9
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics