Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью является анализ и разработка рекомендаций по совершенствованию маркетинговой стратегии «Kidsout». Были решены следующие задачи: - проанализировать рынок и маркетинговую макро- и микросреду внешнеторговой компании; - выявить особенности поведения потребителей; - исследовать отчетность компании, а также отчеты лидеров рынка; - исследовать организационно-экономическую характеристику компании; - проанализировать маркетинговую стратегию «Kidsout»; - оценить конкурентоспособность внешнеторговой компании; -разработать мероприятия по совершенствованию управления маркетинговой стратегии «Kidsout». Актуальность темы обусловлена тем, что именно эффективное управление маркетинговой стратегией компании способствуют увеличению продаж и доходов, созданию конкурентных преимуществ и установлению связи со своей целевой аудиторией в нынешней конкурентной бизнес-среде. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской литературы, официальных Интернет-ресурсов и аналитических агентств. При сборе данных, необходимых для выполнения работы, были использованы поисковые системы Google и Yandex. При обработке данных использована следующая программа: Microsoft Excel. Также были проведены маркетинговые анализы такие, как SWOT-анализ, PESTEL-анализ, анализ пяти сил Портера, с целью детально изучить внутреннюю и внешнюю среду компании. Предложена система индикаторов оценки реализации маркетинговой стратегии, результаты разработки которой могут быть применены компаниями РФ с учетом отраслевых особенностей.
The given work is devoted to studying and developing recommendations for improving the marketing strategy of «Kidsout». The research set the following goals: Analyzing the market and the marketing macro- and microenvironment of a foreign trade company. Identifying the characteristics of consumer behavior. Studying the companys reporting, as well as reports of market leaders. Investigation of the organizational and economic characteristics of the company. Analyzing the marketing strategy of «Kidsout». Evaluation of the competitiveness of a foreign trade company. Developing measures to improve the management of the «Kidsout» marketing strategy. The topic is relevant due to the fact that it is the effective management of the companys marketing strategy that contributes to increasing sales and revenues, creating competitive advantages and establishing a connection with its target audience in the current competitive business environment. Google and Yandex search systems were used to collect the data required for the work. The following programs were used for data processing: Figma, Microsoft Excel. Marketing analyses such as SWOT-analysis and PEST analysis, Porter five forces analysis were conducted in order to study in detail the internal and external environment of the enterprises. A system of indicators for evaluating the implementation of a marketing strategy is proposed, the results of which can be applied by companies in the Russian Federation, considering industry specifics.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 2
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |