Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная выпускная квалификационная работа посвящена исследованию применения методов процедурной генерации для создания ландшафта в компьютерных играх. В ходе исследования был проведен анализ подходов к процедурной генерации ландшафта в компьютерных играх и их классификация. В ходе работы с применением языка программирования C# и игрового движка Unity представлена программная реализация алгоритма процедурной генерации ландшафта на основе шума Перлина. В среде разработки Unity был создан интерфейс генератора уровней, а на его основе созданы несколько уровней для демонстрации возможностей алгоритма. На основе тестирования сделаны выводы об эффективности алгоритма, а также идеи дальнейшего развития.
This final qualification work is devoted to the study of the application of procedural generation methods for creating a landscape in computer games. During the study, an analysis of approaches to the procedural generation of the landscape in computer games and their classification was carried out. Based on C# programming language and Unity game engine, a software implementation of the procedural landscape generation algorithm based on Perlin noise is presented. In the Unity development environment, a level generator interface was created, and several levels were created on its basis to demonstrate the capabilities of the algorithm. Based on testing, conclusions were drawn about the effectiveness of the algorithm, as well as ideas for further development.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 9
Last 30 days: 4 Detailed usage statistics |