Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью работы является проведение диагностики системы планирования и реализации рекламной деятельности компании «АвтоВАЗ» и разработка рекомендаций по повышению эффективности ее рекламных кампаний. Были решены следующие задачи: - проведен анализ рынка автомобильной промышленности и маркетинговой среды компании на макро- и микроуровнях; - выполнена оценка конкурентоспособности компании в сравнении с ее приоритетными конкурентами; - выполнен SWOT-анализ деятельности компании; - построена ADL-модель для определения вектора развития исследуемого предприятия; - проведено исследование целевого покупателя на российском рынке; - проведен анализ действующих рекламных активностей компании; - разработаны мероприятия по совершенствованию рекламной деятельности компании «АвтоВАЗ» на международном и РФ рынках. Актуальность темы обусловлена необходимостью компании в реализации качественной рекламной деятельности на рынке Российской Федерации, а также на международных рынках. При сборе данных, необходимых для выполнения работы, были использованы поисковые системы: Yandex, Google Академия. При обработке данных использовались анализ и синтез литературы по теме исследования, инструменты маркетингового анализа (PEST, 5 сил Портера, SWOT, ADL-модель), а также графический метод отображения результатов исследования. В результате исследования была проанализирована маркетинговая среда компании, выявлена целевая аудитория и ее предпочтения, проанализирована текущая рекламная деятельность и разработаны рекомендации для ее совершенствования.
The given work is devoted to analyzing the system of planning and implementation of advertising activities of AO AVTOVAZ and develop recommendations for improving the effectiveness of its advertising campaigns. The research set the following goals: - the analysis of the automotive industry market and the companys marketing environment at macro and micro levels is carried out; - the assessment of the companys competitiveness in comparison with its priority competitors was carried out; - a SWOT analysis of the companys activities was performed; - an ADL model has been built to determine the vector of development of the enterprise under study; - a study of the target buyer in the Russian market was conducted; - the analysis of the current advertising activities of the company was carried out; - measures have been developed to improve the advertising activities of the AvtoVAZ foreign trade company on international markets; - measures have been developed to improve the advertising activities of the AvtoVAZ foreign trade company in the Russian market. The relevance of the topic is due to the companys need to implement high-quality advertising activities in the Russian Federation market, as well as in international markets. The study was conducted using methods such as analysis and synthesis of the literature on the topic of research, with the help of marketing analysis tools (PEST, Porters 5 forces, SWOT), as well as using the graphical method of displaying the results of the study. As a result of the research, the marketing environment of the company was analyzed, the target audience and its preferences were identified, the current advertising activity was analyzed and recommendations for its improvement were developed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 17
Last 30 days: 5 Detailed usage statistics |