Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Цель исследования состоит в разработке и обосновании стратегии выхода ООО «Формекс ОПТ» на внешний рынок. Были решены следующие задачи: – Рассмотрена и охарактеризована компания ООО «Формекс ОПТ»; – Проведен анализ технико-технологической базы организации; – Выявлены потенциальные конкуренты и проведен маркетинговый и конкурентный анализ; – Проведен финансовый анализ деятельности организации; – Разработана географическая и товарная стратегия выхода на внешний рынок; – Определены потенциальные каналы сбыта продукции ООО «Формекс ОПТ». Большинство компаний, которые ставят перед собой цель – выйти со своим продуктом на международный рынок, сталкиваются с проблемами в области стратегического планирования и управления внешнеэкономической деятельностью (далее- ВЭД). В связи с этим предприятиями стали востребованы теоретические и методические разработки в области стратегического управления ВЭД. Выход компаний на внешний рынок даёт им возможность развиваться, увеличить уровень своей выручки, найти новые контакты и повысить свою популярность среди потенциальных клиентов. Источниками информации выступили данные отечественной и зарубежной научно-исследовательской литературы, официальных Интернет-ресурсов и аналитических агентств.
The purpose of the study is to develop and substantiate the exit strategy of Formex WHOLESALE LLC to the foreign market. The following tasks were solved: – The company Formex WHOLESALE LLC was reviewed and characterized; – The analysis of the technical and technological base of the organization is carried out; – Identified potential competitors and conducted marketing and competitive analysis; – A financial analysis of the organizations activities was carried out; – A geographical and commodity strategy for entering the foreign market has been developed; – Potential sales channels of LLC "Formex OPT" products have been identified. Most companies that set themselves the goal of entering the international market with their product face problems in the field of strategic planning and management of foreign economic activity (hereinafter referred to as foreign economic activity). In this regard, theoretical and methodological developments in the field of strategic management of foreign economic activity have become in demand by enterprises. The entry of companies into the foreign market gives them the opportunity to develop, increase their revenue, find new contacts and increase their popularity among potential customers. The sources of information were data from domestic and foreign research literature, official Internet resources and analytical agencies.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 2
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |