Details

Title Разработка бизнес-плана интернет-магазина: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.03.06_01 «Организация и управление бизнесом в сфере торговли»
Creators Федоров Владимир Андреевич
Scientific adviser Чаргазия Григорий Григориевич
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint Санкт-Петербург, 2023
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects бизнес-план; интернет-магазин; создание интернет-магазина; разработка интернет магазина; бизнес-планирование; интернет-магазин спортивного питания; business plan; online store; creation of an online store; development of an online store; business planning; online sports n
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 38.03.06
Speciality group (FGOS) 380000 - Экономика и управление
DOI 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-3794
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key ru\spstu\vkr\26189
Record create date 8/10/2023

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

Объектом написания выпускной квалификационной работы является интернет-магазин «SportMeal». Предметом написания выпускной квалификационной работы является бизнес-план интернет-магазина. Целью работы является разработка бизнес-план интернет-магазина спортивного питания. Были решены следующие задачи: - определить цель, миссию и задачи бизнес-планирования; - определить структуру бизнес-плана; - проанализировать конкурентный рынок интернет торговли в РФ; - дать общую характеристику организации; - провести разработку маркетинговой стратегии онлайн-магазина; - создать организационно-производственный план; - создать финансовый план; - проанализировать и оценить всевозможные риски. Актуальность темы обусловлена тем, что создание бизнес-плана для интернет-магазина является важным шагом для обеспечения успеха и прибыльности бизнеса, а также помогает предотвратить риски и определить оптимальный путь к успеху. Нормативной базой для написания выпускной квалификационной работы послужили нормативные документы, учебная литература, данные из сети интернет. При сборе данных, необходимых для выполнения работы, были использованы следующие поисковые системы: Google, Yandex, Рамблер, а также программа для работы с электронными таблицами - Excel.

The object of writing the final qualifying work is the online store "SportMeal". The subject of writing the final qualifying work is the business plan of the online store. The purpose of the work is to develop a business plan for an online sports nutrition store. The following tasks were solved: - define the purpose, mission and objectives of business planning; - determine the structure of the business plan; - analyze the competitive e-commerce market in the Russian Federation; - give a general description of the organization; - to develop an online store marketing strategy; - create an organizational and production plan; - create a financial plan; - analyze and evaluate all possible risks. The relevance of the topic is due to the fact that the creation of a business plan for an online store is an important step to ensure the success and profitability of the business, and also helps to prevent risks and determine the optimal path to success. Normative documents, educational literature, data from the Internet served as the normative basis for writing the final qualifying work. The following search engines were used to collect the data needed to perform the work: Google, Yandex, Rambler, as well as a spreadsheet program – Excel.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 17 
Last 30 days: 3

Detailed usage statistics