Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена разработке усовершенствованной методологии адаптации, учитывающей особенности магистерского образования и способной предотвратить высокий уровень отсева обучающихся на программах магистратуры направления «Инноватика». Объектом исследования выступает обучение в магистратуре на направлении «Инноватика», предметом — адаптация студентов. В основе разработанной методологии адаптации лежат теории выбытия студентов В. Тинто и Д. Бина, методика онбординга в образовательные процессы RCTCR и технология построения карт образовательного пути (Learning Journey Map). С помощью программного обеспечения IThink была построена имитационная модель, отражающая влияние адаптационных мероприятий на динамику контингента студентов. В результате была представлена и апробирована усовершенствованная методология адаптации студентов магистратуры, отличающаяся от известных учётом периода работы с потенциальными студентами до поступления, а также специфики образовательных программ магистерского уровня и подготовки студентов по направлению высшего образования «Инноватика». Результаты работы могут быть использованы университетами с целью снижения количества отчисленных студентов в течение обучения.
This work is devoted to the development of an improved onboarding methodology that considers the peculiarities of master's education and can prevent a high dropout rate of students in the master's degree programs in the field of innovation. The object of the study is the master's education in the field of innovation, the subject is the adaptation of students. The developed adaptation methodology is based on the theories of students' dropouts by V. Tinto and D. Bean, the RCTCR methodology of integration into educational processes and the technology of building maps of the educational path (Learning Journey Map). With the help of IThink software, a simulation model was built reflecting the impact of adaptation measures on the dynamics of the student contingent. As a result, an improved methodology of onboarding of master's degree students was presented and tested. It differs from the well-known ones in that it considers the period of work with potential students before admission, as well as the specifics of the educational process in the master's degree and the study of innovations. The results of the work can be used by universities to reduce the number of dropouts of students.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 40
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |