Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Настоящая работа посвящена формам организации обучения русскому языку билингвальных подростков. В первой главе она освещает теоретические аспекты поднятой проблемы и роль международного права в обучении двуязычных детей. Особую значимость имеет дифференциация таких понятий, как «ребёнок-инофон», «ребёнок-мигрант», «билингв». Первая глава также позволила сделать главный вывод: повышенный уровень вовлеченности родителей в образовательном процессе сказывается на различных показателях обучающихся, в том числе при изучении русского языка двуязычными детьми. Это подтверждает и личный опыт автора этой работы, о котором речь идёт в заключительном параграфе ВКР. Вторая глава представляет опыт работы частных педагогов с билингвальными подростками.
This work is devoted to the forms of organization of teaching Russian to bilingual adolescents. In the first chapter, she highlights the theoretical aspects of the problem raised and the role of international law in teaching bilingual children. Of particular importance is the differentiation of such concepts as "foreign language child", "migrant child", "bilingual". The first chapter also allowed us to draw the main conclusion: the increased level of involvement of parents in the educational process affects various indicators of students, including when learning Russian by bilingual children. This is confirmed by the personal experience of the author of this work, which is discussed in the final paragraph of the WRC. The second chapter presents the experience of private teachers working with bilingual adolescents.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |