Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная выпускная квалификационная работа посвящена теме «Образ победы в разных культурах (на материале сказок)». Объектом исследования являются русские, английские и китайские волшебные сказки, а предметом исследования выступает образ победы в данных сказках. Цель исследования — выделить и сравнить особенности передачи образа победы в русских, английских и китайских волшебных сказках. Был проведен сравнительный данных сказок с опорой на параметры измерения культурных ценностей, выделенных Г. Хофстеде. С помощью данных параметров выявлены особенности отражения ценности «победа» на материале сказок. Результаты данного исследования могут быть использованы для выделения различий и сходств между рассматриваемыми культурами при введении русских, английских или китайских волшебных сказок в образовательный процесс.
This work is devoted to the following theme: “The image of victory in different cultures (based on fairy tales)”. The object of the research is Russian, English and Chinese fairy tales. The subject of the research is the image of victory which is reflected in the fairy tales of the cultures concerned. The research aims to highlight and compare particular features of the way the image of victory is rendered in Russian, English and Chinese fairy tales. The comparative analysis is conducted by applying to fairy tales the framework of cultural dimensions developed by G. Hofstede. A set of peculiarities was identified concerning the value “victory” represented in fairy tales. The results of the research may be applied to mark cross-cultural similarities and differences when Russian, English and Chinese fairy tales are introduced into the educational process.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |