Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В рамках бакалаврской работы был разработан технический проект велосипедного крана для обслуживание закрытого склада строительных изделий. В процессе проектирования конструкции крана были проведены расчеты механизма подъема, механизма передвижения и механизма поворота крана, а также осуществлено проектирование металлоконструкции с учетом допускаемых напряжений. Весь процесс проектирования металлоконструкции крана включал следующие этапы: 1) Проведение анализа и выбор статической схемы и типа конструкции, а также обоснование выбранных решений. 2) Определение и расчет расчетных нагрузок, включая весовые и инерционные нагрузки, динамические коэффициенты и составление таблицы нагрузок. 3) Выбор и обоснование геометрических параметров статической схемы, исходя из требований к конструкции и условий эксплуатации. 4) Выбор материала для металлической конструкции, учитывая факторы прочности, долговечности и стоимости. 5) Проектирование основных несущих элементов с учетом требований к прочности, жесткости и устойчивости конструкции. Проверка прочности диафрагм и рельса под действием нагрузки, создаваемой тележкой.
Within the framework of my bachelors degree work I have developed a technical project of a bicycle crane for the service of an enclosed warehouse of building materials. During the design process of the crane construction the calculations of the crane lifting mechanism, travel mechanism and the crane turning mechanism were performed as well as the design of the metal construction with due regard for the allowable stresses. The whole process of crane steel structure design included the following stages: 1) Analysis and selection of the static scheme and type of structure, as well as justification of the selected solutions. 2) Determination and calculation of design loads, including weight and inertial loads, dynamic coefficients and compilation of a table of loads. 3) Selection and justification of geometric parameters of the static scheme, based on the requirements for the structure and operating conditions. 4) Selection of material for the metal structure, considering strength, durability and cost factors. 5) Design of the main load-bearing elements considering the requirements for strength, stiffness and stability of the structure. Checking the strength of diaphragms and rail under the load created by the bogie.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 9
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |