Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данном проекте был запроектирован причал с задней ненесущей шпунтовой стенкой в Охотском море. В современных условиях для России кране важной торговой артерией был и остается Северный морской путь. В будущем планируется долгосрочная модернизация портов, находящихся на нем, а возможно и рядом с ним. В число таких портов могут попасть Охотск, Магадан и другие порты Охотского моря. В этих регионах существует проблема воздействия ледовой нагрузки, в частности от припайного льда. Поэтому необходимо исследовать методы борьбы с нарастанием льда и выбрать наиболее эффективный из них. Целью работы является расчет основных элементов причального сооружения на действующие на него нагрузки, а также подбор размеров этих элементов и определение глубины погружения шпунтовой стенки и свай, обеспечивающих устойчивость причала. А также выбор и обоснование ледозащитной установки. На основе исходных данных по климату, топографии, геологии, приливному режиму, и расчетному судну были установлены отметки бетонирования, отметка кордона, конструкция верхнего строения и был проведен графоаналитический расчет.
In this project, a pier with a non-load-bearing sheet pile wall was designed in the Sea of Okhotsk. In modern conditions, for the crane of Russia, economic activity remains and remains on the Northern Sea Route. In the future, the expected modernization of ports, the nearest one on it, and possibly next to it. Okhotsk, Magadan and other ports of the Sea of Okhotsk may be among such ports. In the regions, there is a problem of the impact of ice load, in particular from fast ice. In this regard, it is necessary to identify cases of complications associated with the spread of ice. The purpose of the work is to calculate the main elements of the berthing structure that affect its load, as well as the selection of the dimensions of these elements and the determination of the penetration depth of the sheet piling and piles that occur when they occur. As well as the choice and justification of the ice protection installation. Based on the initial data on climate, topography, geology, tidal regime, and the design vessel, the elevation marks for concreting, the cord elevation, the structure of the superstructure, and a graphoanalytical calculation were conducted.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 5
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |