Details

Title: Особенности продвижения книгоиздательской продукции в коллаборации с предприятиями сервисов гостеприимства: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.03 «Издательское дело» ; образовательная программа 42.03.03_01 «Книгоиздательское дело»
Creators: Смирнова Ксения Алексеевна
Scientific adviser: Шакуров Андрей Алексеевич
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: продвижение; коллаборации; книгоиздание; маркетинг; promotion; collaborations; book publishing; marketing
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.03
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-4794
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\23756

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена исследованию особенностей продвижения книгоиздательской продукции в коллаборации с предприятиями сервисов гостеприимства. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Раскрытие понятия маркетинга в книгоиздательском деле и изучение коллабораций в маркетинге. 2. Анализ примеров продвижения книгоиздательской продукции в коллаборации с предприятиями сервиса и гостеприимства. 3. Выявление особенностей продвижения книгоиздательской продукции в коллаборации с предприятиями сервиса и гостеприимства. 4. Формулирование рекомендаций для дальнейшего развития подобных коллабораций и представление эскизного проекта, в котором данные рекомендации применяются. В результате исследования были определены инструменты продвижения издательской продукции, изучены отраслевые доклады издательской сферы и сферы сервиса и гостеприимства. Анализ проводился на базе функционирующих ныне коллабораций, особенности выявлялись при помощи сравнительно-сопоставительного метода и индукции. Также были формулированы рекомендации для дальнейшего развития коллабораций между издательскими предприятиями и предприятиями сервиса и гостеприимства, представлен эскизный проект их воплощения.

This work is devoted to the study of the features of the promotion of book publishing products in collaboration with the enterprises of hospitality services. Tasks that were solved during the study: 1. Disclosure of the concept of marketing in book publishing and the study of collaborations in marketing. 2. Analysis of examples of book publishing promotion in collaboration with service and hospitality enterprises. 3. Identification of the features of the promotion of book publishing products in collaboration with service and hospitality enterprises. 4. Formulation of recommendations for the further development of such collaborations and presentation of a draft project in which these recommendations are applied. As a result, tools for promoting publishing products were identified, industry reports of the publishing sector and the service and hospitality sector were studied. The analysis was carried out based on the currently functioning collaborations, the features were identified using the comparative method and induction. Recommendations were also formulated for the further development of collaborations between publishing companies and service and hospitality enterprises, and a draft project of their implementation was presented.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 10
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics