Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Основная цель работы – на примере рекламных изданий топ-10 издательств рассмотреть стратегию продвижения. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Определить понятие «Рекламное издание» 2. Выявить основные тенденции в системе книгораспространения 3. Рассмотреть деятельность книготорговых предприятий в 2022 г. 4. Выполнить сравнительно-сопоставительный анализ 5. Разработать рекомендации по совершенствованию программы продвижения книгоиздательской продукции с помощью инструментов рекламы Объект исследования являются рекламные издания в реализации стратегии продвижения издательств. Методом исследования выступает сравнительно-сопоставительный анализ. В первой главе рассмотрены основные понятия по нашей теме, видо-типологический состав рекламных изданий, стратегия продвижения издательств и редакторская подготовка рекламных изданий. Во второй главе выявлены основные тенденции в системе книгораспространения и рассмотрена деятельность книготорговых предприятий за 2022 год. В третьей главе составлен топ-10 издательств России и выполнен сравнительно-сопоставительный анализ рекламных изданий, и разработаны рекомендации по совершенствованию программы продвижения книгоиздательской продукции с помощью инструментов рекламы. Результаты исследования могут быть полезными для издательств, маркетологов и исследователей, заинтересованных в развитии и оптимизации стратегий продвижения издательских продуктов.
The main purpose of the work is to consider the promotion strategy using the example of advertising publications of the top 10 publishers. Tasks that were solved during the study: 1. Define the concept of «Advertising publication» 2. Identify the main trends in the book distribution system 3. Consider the activities of bookselling enterprises in 2022. 4. Perform a comparative analysis 5. Develop recommendations for improving the book publishing promotion program using advertising tools The object of the study is advertising publications in the implementation of the strategy of promotion of publishing houses. The research method is a comparative analysis. The first chapter discusses the basic concepts on our topic, the type-typological composition of advertising publications, the strategy of promoting publishing houses and editorial preparation of advertising publications. The second chapter identifies the main trends in the book distribution system and examines the activities of bookselling enterprises in 2022. In the third chapter, the top 10 publishing houses of Russia are compiled, and a comparative analysis of advertising publications is carried out, and recommendations for improving the program for promoting book publishing products using advertising tools are developed. The results of the study can be useful for publishers, marketers and researchers interested in developing and optimizing promotion strategies for publishing products.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 13
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |