Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Рассмотрены понятия иноязычная коммуникативная компетенция, лексический навык, креолизованный текст, комикс, мем, реклама. Также проанализированы психолого-педагогические особенности студентов неязыковых специальностей. В исследовании рассмотрены теоретические основы использования комиксов, интернет-мемов и рекламы как примеров креолизованных текстов при обучении иноязычной лексике данного контингента обучаемых. В практической части работы представлены возможные упражнения на основе креолизованных текстов, направленные на изучение и закрепление лексики, а также проведено апробирование использования рекламы, интернет-мемов и комиксов в процессе работы со студентами неязыковой специальности.
The concepts of foreign communicative competence, lexical skill, creolized text, comic, meme, and advertising are considered. The psycho-pedagogical features of non-linguistic students are also analyzed. The theoretical foundations of using comics, Internet memes, and advertising as examples of creolized texts in teaching foreign vocabulary to this contingent of students are examined in the study. In the practical part of the study, possible exercises based on creolized texts aimed at studying and mastering vocabulary are presented, and the use of advertising, Internet memes and comics in the process of teaching students of non-linguistic specialties is tested.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 4
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |