Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе рассматриваются описания интерактивных методов обучения английскому языку студентов неязыковых специальностей (на примере дисциплины «Иностранный язык: деловая коммуникация»). Для повышения эффективности работы студентов на занятиях по английскому языку используются различные интерактивные методы обучения, актуальность и результативность одного из них, метода сценариев, обосновывается в работе. Благодаря эксперименту, описанному в работе, удалось выяснить, что метод сценариев положительно влияет на успеваемость и усваивание материала студентами. Было выяснено, что использование метода сценариев в образовательный процесс может быть действенным способом модернизации учебного процесса и повышения эффективности работы студентов неязыковых специальностей на занятиях по английскому языку.
This work considers the descriptions of the interactive methods of teaching English to students of non-linguistic specialties (on the example of the discipline "Foreign language: business communication"). To improve the efficiency of students work in English classes, various interactive teaching methods are used, the relevance and effectiveness of one of them, the scenario method, is justified in the work. Thanks to the experiment described in the paper, it was found out that the scenario method has a positive effect on students academic performance and assimilation of the material. It was found out that the use of the scenario method in the educational process can be an effective way to modernize the educational process and improve the efficiency of students of non-linguistic specialties in English classes.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |