Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена изучению эффективности действия разрабо-танной системы занятий, направленных на устранение синтаксических оши-бок в письменных работах иностранных студентов, изучающих русский язык на продвинутом уровне. Основанием для разработки явились теоретико-методологических данные основ изучения синтаксиса русской речи иностран-ными студентами продвинутого уровня, представленные в первой главе. Ана-лиз письменных научных работ лингвистической тематики иностранных сту-дентов позволил выявить типичные синтаксические ошибки, из которых были отобраны наиболее частотные. Разработанная система занятий основана на трёх видах речевой деятельности: чтении, аудировании и письме и предпола-гает чередование активации синтаксических навыков на достаточно простых, позволяющих сконцентрироваться на грамматике, текстах и их отработки на примерах научной речи. Результатом применения данной разработки является минимизация синтаксических ошибок в научной речи у иностранцев, изуча-ющий русский язык.
This work is devoted to the study of the effectiveness of the developed method of eliminating syntax errors in the scientific works of foreign students studying Rus-sian at an advanced level. The basis for the development was the theoretical and methodological data of the basics of studying the syntax of Russian speech by for-eign students of advanced level, presented in the first chapter. The analysis of written scientific papers on linguistic subjects of foreign students allowed to identify charac-teristic syntactic errors, among which separate categories were selected, and the pre-sented methodology was aimed at eliminating them. Based on three types of speech activity: reading, listening and writing, it involves alternating the activation of syn-axis skills on fairly simple ones that allow you to concentrate on grammar, texts and their development on examples of scientific speech. The result of applying this tech-nique is to minimize errors in the syntax of scientific speech among foreigners studying the Russian language.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |