Details

Title: Мировые тенденции в развитии графического дизайна на примере Швеции и России: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 41.03.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.03.01_03 «Региональное международное сотрудничество»
Creators: Пичугина Ирина Константиновна
Scientific adviser: Моркина Марта Александровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: цифровое искусство; визуальная коммуникация; графический дизайн; швеция; россия; реклама; медиа-искусство; искусство; digital art; visual communication; graphic design; sweden; russia; advertising; media art; art
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 41.03.01
Speciality group (FGOS): 410000 - Политические науки и регионоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-5060
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\23454

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью данной работы является исследование отличительных особенностей графического дизайна в России и Швеции. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Выявить общие и специфические черты цифрового искусства в России и Швеции. 2. Проследить за развитием и условиями появления цифрового искусства. 3. Выявить основные направления в рекламе созданной на территории России и Швеции. Методологической основой является принцип развития, метод историзма, методы определения, характеристики, обобщения, абстрагирования. Работа была проведена на основе изученной литературы, посвящённой изучению развития графического дизайна в Швеции и России. Было проведено сравнение развития дизайнерского ремесла на фоне двух отличающихся культур и произведено сравнение важнейших качеств для каждой из стран. Результатами работы стало выявление основных черт графического дизайна на территории России и Швеции. Были установлены периоды развития цифрового искусства в России и Швеции, а также, выявлены основные направления в рекламе, созданной на территориях упомянутых стран.

The purpose of this work is to study the distinctive features of graphic design in Russia and Sweden. Tasks that were solved during the study: 1. To identify common and specific features of digital art in Russia and Sweden. 2. Follow the development and conditions of the emergence of digital art. 3. Identify the main directions in advertising created in Russia and Sweden. The methodological basis is the principle of development, the method of historicism, methods of definition, characteristics, generalization, abstraction. The work was carried out on the basis of the studied literature devoted to the study of the development of graphic design in Sweden and Russia. A comparison was made of the development of the design craft against the background of two different cultures and a comparison of the most important qualities for each of the countries was made. The results of the work were the identification of the main features of graphic design in Russia and Sweden. The periods of development of digital art in Russia and Sweden were established, as well as the main directions in advertising created in the territories of these countries were identified.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 3
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics