Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Основной целью работы является обоснования выбора новой схемы судопропуска при реконструкции судоходных гидротехнических сооружений. Объект исследования: в качестве основного примера выбран Городецкий шлюз (Нижегородского гидроузла). В ВКР основными задачами, решающимися в ходе ее выполнения, являются анализ существующий и действующих схем объектов судопропускных сооружений, использование новой схемы судопропуска на Городецком шлюзе, ее описание и конструктивность, расчет пропускной способности, расчет длин подходных каналов при данной конструкции, подбор затворов для судоходной плотины, процесс шлюзования и работа шлюза при устройстве водосброса-полушлюза, рассмотрение вариантов швартовых устройств, расчёт устойчивости плотины в программном комплексе SCAD Office. Актуальность темы обусловлена значительными стратегическими и коммерческими критериями. Практическая значимость выпускной работы заключается в возможности использования представленной схемы на гидроузлах, претерпевающих реконструкции. Результатом выполнения работы являются комплекс гидротехнических сооружений, способных работать в синхронном режиме при шлюзовании судов, во время реконструкции основных объектов судопропропуска.
The main purpose of the work is to substantiate the choice of a new scheme of navigation through the reconstruction of navigable hydraulic structures. Object of study: the Gorodets lock (of the Nizhny Novgorod hydroelectric complex) was chosen as the main example. In WRC, the main tasks that are solved in the course of its implementation are the analysis of existing and existing schemes of objects of navigation facilities, the use of a new navigation scheme at the Gorodetsky lock, its description and constructability, the calculation of throughput, the calculation of the lengths of approach channels for a given design, selection of gates for a navigable dam, locking process and operation of a lock when constructing a spillway-semi-lock, consideration of options for mooring devices, calculation of dam stability in the SCAD Office software package. The relevance of the topic is due to significant strategic and commercial criteria. The practical significance of the final work lies in the possibility of using the presented scheme at hydroelectric facilities undergoing reconstruction. The result of the work is a complex of hydraulic structures capable of operating in synchronous mode during the locking of ships, during the reconstruction of the main objects of navigation.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |