Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена выявлению закономерности трения стали по полиамиду П-54. Задачи которые решались в ходе данного исследования: 1. Провести аналитический обзор исследований трения и изнашивания металлополимерных пар трения и законов трения. 2. Реализовать выбор математической модели зависимости силы трения тела из стали 45 по покрытию из полиамида от нагрузки. 3. Реализовать верификацию выбранной математической модели посредством экспериментального исследования трения в паре «металл-полимер». 4. Осуществить выбор оптимального значение температуры нанесения покрытия. Условия испытания: скольжения ролика из полиамида по ролику из стали, скорость 0,75 м/с, нагрузка от 0 до 1400 Н. В результате проведения работы: 1. Проведен аналитический обзор исследований трения и изнашивания металлополимерных пар трения и законов трения. 2. Реализован выбор математической модели зависимости силы трения тела из стали 45 по покрытию из полиамида от нагрузки. 3. Реализована верификация выбранной математической модели посредством экспериментального исследования трения в паре «металл-полимер». 4. Осуществлен выбор оптимального значение температуры нанесения покрытия. Область применения результатов ВКР, являются полимерные подшипники, действующие при нагрузках более 1000 Н, у которых контр-тело выполнено из стали.
The work is devoted to the study of correlation of the friction of steel on polyamide P-54. Tasks that were solved during the study: 1. To perform analytical review of friction and wear researches. 2. To choose mathematical models of dependence of the friction force from normal load, for a pair of steel 45 body made of steel with a polyamide coating. 3. To perform verification of chosen mathematical models, by means experimental research of friction in pair “steel-polyamide”. 4. To choose an optimal value of the coating temperature Test conditions: sliding of a polyamide coated roller on a steel roller, speed 0.75 m/s, load changes from 0 to 1400 N. Results of the work are: 1. Performed analytical review of friction and wear researches. 2. Chosen mathematical models of dependence of the friction force from normal load, for a pair of steel 45 body made of steel with a polyamide coating. 3. Performed verification of chosen mathematical models, by means experimental research of friction in pair “steel-polyamide”. 4. Chosen an optimal value of the coating temperature Field of use for the work is, bearings made from polymers, which work with load more than 1000 N, and counter body is made from steel.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |