Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию мемов как инструмента коммуникации в молодежной среде. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Провести аналитический обзор литературы и научных работ, посвященных роли и значимости мемов в коммуникации молодежи. 2. Провести исследование, включающее онлайн-анкетирование и фокус-группу среди представителей молодежной среды. 3. Проанализировать популярные мемы, которые широко распространены в молодежной среде на различных платформах социальных сетей. 4. Провести эмпирическое исследование мемов как инструмента коммуникации в молодежной среде посредством онлайн-анкетирования и проведения фокус-группы. В результате исследования были выявлены особенности восприятия и интерпретации мемов, а также различия в использовании мемов разными социальными группами и культурными контекстами. Исследование позволило проанализировать содержание, контекст и символику популярных мемов, их эмоциональную и информационную нагрузку, а также выявить тренды и изменения в эволюции мемов в онлайн-пространстве. Основными предложениями в выпускной квалификационной работе стали предложения рассмотрения мемов как формы языка в формате социального диалекта, входящего в категорию групповых жаргонов и внедрения понятия меметического контента.
This work is devoted to the study of memes as a communication tool in the youth environment. Tasks that were solved in the course of the study: 1. Conduct an analytical review of the literature and scientific papers on the role and significance of memes in youth communication. 2. Conduct a study that includes an online survey and a focus group among representatives of the youth environment. 3. Analyze popular memes that are widely shared among young people on various social media platforms. 4. Conduct an empirical study of memes as a communication tool among young people through online questionnaires and focus groups. As a result of the study, features of the perception and interpretation of memes were revealed, as well as differences in the use of memes by different social groups and cultural contexts. The study made it possible to analyze the content, context and symbolism of popular memes, their emotional and informational load, as well as to identify trends and changes in the evolution of memes in the online space. The main proposals in the final qualifying work were proposals for considering memes as a form of language in the format of a social dialect, which is included in the category of group jargons and introducing the concept of memetic content.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 7
Last 30 days: 3 Detailed usage statistics |