Details

Title: Социологическое исследование практик потребления киноконтента в молодежной среде: выпускная квалификационная работа магистра: направление 39.04.01 «Социология» ; образовательная программа 39.04.01_02 «Социологические исследования в рекламе и PR»
Creators: Комарова Яна Игоревна
Scientific adviser: Сафонова Анна Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: киноконтент; социология кино; медиапотребление; молодежь; cinema content; cinema sociology; media; cunsuption; youth
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 39.04.01
Speciality group (FGOS): 390000 - Социология и социальная работа
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-5727
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\25171

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Были изучены факторы, влияющие на потребительское поведение зрителя; сформировавшиеся практики кинопросмотра; характеристики, связанные с особенностями выбора устройств и каналов для просмотра. Также уделили внимание изучению потребительских предпочтений зрителей. Исследование проведено на базе теоретических работ по социологии потребления, социологии кино и маркетингу. Использованы зарубежные и отечественные отраслевые отчеты компаний, социологические исследования на тему медиапотребления за последние 5 лет. В ходе исследования определен уровень активности зрителей, предпочтительные устройства и каналы для просмотра, критерии выбора, стиль и уровень потребления. На основании полученных результатов исследования, автором предложены рекомендации по повышению эффективности рекламной деятельности онлайн-кинотеатров с помощью механизма рекомендаций контента и внедрения опросных методов для сбора информации о предпочтениях пользователей.

The work is devoted to the research of film consumption practices among young people. The factors influencing the consumer behavior of the viewer, the formed practices of film viewing, the characteristics associated with the peculiarities of the choice of devices and channels for viewing were studied. Attention was also paid to the study of consumer preferences of viewers. The research was conducted on the basis of theoretical works on the sociology of consumption, sociology of cinema and marketing. Foreign and domestic industry reports of companies and sociological research on the topic of media consumption for the last 5 years were used. In the course of the research the level of viewers activity, preferred devices and channels for viewing, selection criteria, style and level of consumption were determined. Based on the results of the study, the author proposed recommendations to improve the effectiveness of advertising activities of online cinemas through the mechanism of content recommendations and the introduction of survey methods for collecting information about user preferences.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 29
Last 30 days: 11
Detailed usage statistics