Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Тьюторское сопровождение учащихся инженерных классов на этапе профессионального самоопределения». Данная работа посвящена изучению теоретических особенностей профессионального самоопределения школьников старших классов, важности психолого-педагогического аспекта и деятельности тьютора в вопросе профессионального самоопределения, изучению особенностей формирования инженерного мышления. В магистерской диссертации представлены результаты диагностического обследования учащихся инженерных классов производственного предприятия. Были установлены связи между профессиональными склонностями, профессиональным типом личности и типом профессии. С учетом полученных результатов была разработана программа психолого-педагогического сопровождения с использованием тьюторских техник для обучающихся инженерных классов производственного предприятия. Проведена экспертная оценка программы, которая позволяет заключить, что данная программа может быть использована при обучении в инженерных классах производственного предприятия.
The topic of the final qualifying work: «Tutor support of engineering students at the stage of professional self-determination. » This work is devoted to the study of the theoretical features of professional self-determination of high school students, the importance of the psychological and pedagogical aspect and the activity of the tutor in the issue of professional self-determination, the study of the features of the formation of engineering thinking. The masters thesis presents the results of a diagnostic examination of students of engineering classes of a manufacturing enterprise. Connections were established between professional inclinations, professional personality type and type of profession. Taking into account the results obtained, a program of psychological and pedagogical support was developed using tutor techniques for students of engineering classes of a manufacturing enterprise. An expert evaluation of the program was carried out, which allows us to conclude that this program can be used for training in engineering classes of a manufacturing enterprise.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 7
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |