Details

Title: Тьюторское сопровождение учащихся инженерных классов на этапе профессионального самоопределения: выпускная квалификационная работа магистра: направление 44.04.02 «Психолого-педагогическое образование» ; образовательная программа 44.04.02_04 «Тьюторство в цифровой образовательной среде»
Creators: Завьялова Мария Сергеевна
Scientific adviser: Захаров Константин Павлович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: тьютор; тьюторское сопровождение; инженерное мышление; профессиональное самоопределение старшеклассников; tutor; tutor support; engineering thinking; professional self-determination of high school students
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 44.04.02
Speciality group (FGOS): 440000 - Образование и педагогические науки
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-5754
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\25197

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Тьюторское сопровождение учащихся инженерных классов на этапе профессионального самоопределения». Данная работа посвящена изучению теоретических особенностей профессионального самоопределения школьников старших классов, важности психолого-педагогического аспекта и деятельности тьютора в вопросе профессионального самоопределения, изучению особенностей формирования инженерного мышления. В магистерской диссертации представлены результаты диагностического обследования учащихся инженерных классов производственного предприятия. Были установлены связи между профессиональными склонностями, профессиональным типом личности и типом профессии. С учетом полученных результатов была разработана программа психолого-педагогического сопровождения с использованием тьюторских техник для обучающихся инженерных классов производственного предприятия. Проведена экспертная оценка программы, которая позволяет заключить, что данная программа может быть использована при обучении в инженерных классах производственного предприятия.

The topic of the final qualifying work: «Tutor support of engineering students at the stage of professional self-determination. » This work is devoted to the study of the theoretical features of professional self-determination of high school students, the importance of the psychological and pedagogical aspect and the activity of the tutor in the issue of professional self-determination, the study of the features of the formation of engineering thinking. The masters thesis presents the results of a diagnostic examination of students of engineering classes of a manufacturing enterprise. Connections were established between professional inclinations, professional personality type and type of profession. Taking into account the results obtained, a program of psychological and pedagogical support was developed using tutor techniques for students of engineering classes of a manufacturing enterprise. An expert evaluation of the program was carried out, which allows us to conclude that this program can be used for training in engineering classes of a manufacturing enterprise.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 7
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics