Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена раскрытию проблемы развития музыкально-ритмических способностей, подбору методики и применение данной методики на практике с целью проверки ее практической значимости. В качестве объекта исследования выступает процесс подготовки детей 6-7 лет в фигурном катании, а предмета – развитие чувства музыкального ритма у фигуристов 6-7 лет с использованием вспомогательных упражнений. Цель исследования: повысить эффективность развития музыкально-ритмических способностей у фигуристов 6-7 лет за счет реализации в тренировочном процессе разработанной методики с применением танцевально-игровых заданий. При проведении исследования использовались такие методы как опрос специалистов, педагогические наблюдения, тестирование и др. В результате проведения экспериментального исследования определена связь между музыкальностью выполнения танцевальных элементов под музыку и индивидуальным чувством ритма, а также разработаны подходы к построению музыкально-двигательной подготовки детей 6-7 лет в фигурном катании. Результаты экспериментального исследования нашли отражение в разработанных практических рекомендациях для тренеров. Разработанный комплекс средств может быть реализован в группах начальной и предспортивной подготовки в спортивных школах по фигурному катанию.
This work is devoted to the disclosure of the problem of the development of musical and rhythmic abilities, the selection of methods and the application of this technique in practice in order to test its practical significance. The object of the study is the process of training children 6-7 years old in figure skating, and the subject is the development of a sense of musical rhythm in figure skaters 6-7 years old using auxiliary exercises. The purpose of the study: to increase the effectiveness of the development of musical and rhythmic abilities in figure skaters aged 6-7 years due to the implementation of the developed methodology in the training process using dance-game tasks. When conducting the study, such methods as a survey of specialists, pedagogical observations, testing, etc. were used. As a result of the experimental study, the relationship between the musicality of performing dance elements to music and the individual sense of rhythm was determined, and approaches were developed to build musical and motor training for children aged 6-7 in figure skating. The results of the pilot study are reflected in the developed practical recommendations for trainers. The developed set of tools can be implemented in groups of primary and pre-sport training in figure skating sports schools.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 6
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |