Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Роль технологий в создании инновации ценности (на примере российских и французских технологических стартапов)». Данная работа посвящена исследованию роли технологий в создании инновации ценности и адаптированию методологии стратегии Голубого Океана для российских и французских технологических стартапов. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение трендов в развитии французских и российских технологических стартапов и актуальность создания инновации ценности. 2. Выявление роли технологий в создании ценности, в том числе сквозных передовых технологий. 3. Проведение интервью для изучения отношения технологических стартапов из России и Франции к инновациям, подходов к их созданию и роли технологий в создании потребительской ценности. 4. Проведение опроса для изучения подходов и проблем в создании инноваций технологических стартапов, отношения действующих и будущих предпринимателей к стратегии Голубого Океана. 5. Адаптирование французской методологии стратегии Голубого Океана для ее использования технологическими стартапами, а также разработка рекомендаций по ее применению. В результате были предложены адаптированная методология стратегии Голубого Океана и рекомендации по ее применению технологическими стартапами. Сделан вывод о том, что технологии и технологические инновации способствуют созданию инновации ценности.
The theme of the graduate qualification work is «The role of technologies in the creation of value innovation (on the examples of tech startups from Russia and France)». The given work is devoted to exploring the role of technology in creating value innovation and adapting the methodology of the Blue Ocean strategy for creating value innovation by tech start-ups from Russia and France. The research set the following goals: 1. Studying trends in the development of French and Russian tech start-ups and the relevance of value innovation. 2. Identifying the role of technology in value creation, including advanced end-to-end technologies. 3. Conducting interviews to study the attitude of technology start-ups from Russia and France to innovation, approaches to their creation and the role of technology in creating customer value. 4. Conducting a survey to study the approaches and challenges in creating innovations of technology start-ups, attitude of current and future entrepreneurs towards the Blue Ocean strategy. 5. Adaptation of the French methodology of the Blue Ocean strategy for its use by technology start-ups, as well as the development of recommendations for its application. As a result, an adapted Blue Ocean strategy methodology and recommendations for its application by technology startups were proposed. It is concluded that technology and technological innovation contribute to the creation of value innovation.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |