Details

Title: Роль digital-коммуникаций как инструмента формирования имиджа организации (ООО «Трэйс Студио»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.01 «Реклама и связи с общественностью» ; образовательная программа 42.03.01_01 «Реклама и связи с общественностью в отрасли (Связи с общественностью)»
Creators: Викторова Кристина Фолкеровна
Scientific adviser: Пулькина В.А.
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: digital-коммуникации; имидж организации; маркетинг; PR; фирменный стиль; цифровизация; digital-communications; corporate image; marketing; corporate identity; digitalization
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.01
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-6214
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\26415

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной выпускной квалификационной работе рассматривается проблема оптимизации digital-коммуникаций как инструмента формирования имиджа IT организации. В теоретической части работы проведен анализ понятий и классификаций digital-коммуникации; изучены инструменты и каналы digital-коммуникаций; проанализирована специфика digital-коммуникаций в IT-индустрии. В практической части работы проанализирована общая характеристика компании «Трэйс Студио»; проанализированы digital-коммуникации «Трэйс Студио» и сформированы рекомендации по оптимизации digital-коммуникаций как инструмента формирования имиджа организации. Решение рассматриваемой проблемы предполагает выполнение следующих задач: Определить роль digital-коммуникации в формировании имиджа организации; Выявить особенности digital-коммуникаций в IT сфере; Проанализировать имеющиеся digital-коммуникации в организации и их влияние на имидж; Сформировать рекомендации для внешних digital-коммуникаций. Теоретическая база выпускной квалификационной работы основана на трудах и исследованиях зарубежных специалистов в сфере digital-коммуникаций, таких, как Карл Сьюэлл, Пол Б. Браун и др. Из отечественных источников использовались книги таких авторов, как Акулич М.В., Писарский И.В., Григорян Е. С., Рева В.Е. и др.

This graduation thesis examines the problem of optimizing digital-communications as a tool for forming the image of IT organization. The theoretical part of the work analyses the concepts and classifications of digital-communication; studies the tools and channels of digital-communication; analyses the specifics of digital-communication in the IT-industry. In the practical part of the work the author has analyzed the general characteristics of the company "Trace Studio"; analyzed digital-communications of "Trace Studio" and formed recommendations for the optimization of digital-communications as a tool for shaping the image of the organization. The solution to the problem under consideration involves the following tasks: Determine the role of digital-communications in the formation of the organizations image; Identify the features of digital-communications in the IT sphere; Analyze the available digital-communications in the organization and their impact on the image; Formulate recommendations for external digital-communications. Theoretical basis of the qualification work is based on the works and studies of foreign experts in the field of digital-communications, such as Carl Sewell, Paul B. Brown, etc. Domestic sources included books by Akulich M.V., Pisarsky I.V., Grigoryan E. S., Reva V.E., etc.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 6
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics