Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена повышению эффективности строительства автомобильных дорог за счет совершенствования конструктивно-технологических и организационных решений по устройству дорожных одежд в районах Крайнего Севера. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Анализ дорожно-климатических условий и нормативно-правого обеспечения строительства автомобильных дорог в условиях Крайнего Севера. 2. Разработка методики обоснования конструктивных решений при устройстве дорожной одежды с использованием программного комплекса CREDO. 3. Оценка влияния нагрузки собственного веса конструкции дорожной одежды на грунт в промерзающем слое от глубины промерзания. 4. Оценка эффективности предложенных решений при устройстве дорожных одежд. 5. Разработать практические рекомендации по устройству нежестких дорожных одежд в районах Крайнего Севера. В работе представлена методика обоснования конструктивных решений при устройстве дорожной одежды с использованием программного комплекса CREDO, а также выполнена апробация данной методики на реализованном Объекте строительства. Также рассчитано удорожание материалов конструкции оптимизированной модели и даны практические рекомендации по устройству нежестких дорожных одежд в районах Крайнего Севера.
This work is devoted to improving the efficiency of road construction by improving structural, technological and organizational solutions for the construction of road pavements in the Far North. Tasks that were solved in the course of the study: 1. Analysis of road climatic conditions and regulatory and right support of road construction in the Far North. 2. Development of methodology for substantiation of design solutions for road pavement construction using CREDO software package. 3. Assessment of the effect of the dead weight load of the pavement structure on the soil in the freezing layer from the freezing depth. 4. Assessment of the effectiveness of the proposed solutions in the construction of road pavements. 5. Develop practical recommendations for the construction of non-rigid road pavements in the regions of the Far North. The work presents the methodology for justifying design solutions for the construction of road pavement using the CREDO software package, and also tested this methodology at the implemented Construction Site. The cost of materials of the design of the optimized model is also calculated and practical recommendations are given for the construction of non-rigid road pavements in the regions of the Far North.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |