Details

Title: Анализ факторов, влияющих на рыночную капитализацию российской компании (на примере ПАО «Магнит»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.01 «Экономика» ; образовательная программа 38.03.01_04 «Финансы и кредит»
Creators: Земнов Иван Павлович
Scientific adviser: Боровкова Валерия Анатольевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2023
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: рыночная капитализация; розничная торговля; финансовая отчетность; анализ финансово-хозяйственной деятельности; фундаментальный анализ; регрессионный анализ; market caritalization; retail trade; financial reporting; analysis of financial and economic activity; fundamental analysis; regression analysis
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.01
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr24-347
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\27193

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена изучению рыночной капитализации и выявлению факторов, которые на неё влияют на примере ПАО «Магнит». Для достижения вышеуказанной цели необходимо решить следующие задачи: 1. Изучить теоретические и практические основы анализа и оценки рыночной капитализации компании и факторов на нее влияющих. 2. Осуществить анализ деятельности ПАО «Магнит». 3. Провести оценку рыночной капитализации ПАО «Магнит» и факторов на нее влияющих. 4. Разработать предложения по повышению рыночной капитализации ПАО «Магнит». Объектом исследования является ПАО «Магнит». Целью выпускной квалификационной работы является выявление и оценка факторов, которые оказывают влияние на рыночную капитализацию ПАО «Магнит», а также разработка рекомендаций, позволяющих повысить рыночную капитализацию. Используются исторические данные о рыночной стоимости акций ПАО «Магнит» и количество акций в обращении.  Регрессионный анализ проводился с помощью пакета MS Office (Excel) и программного пакета Gretl. Для написания ВКР были использованы такие методы исследования как: систематизация полученной информации, проведение расчетов, анализ полученных результатов. Были выявлены внутренние факторы, которые оказывают влияние на рыночную капитализацию компании и построены регрессионные модели, которые описывают это влияние. На основании проведенного анализа были предложены способы повышения рыночной капитализации и рассчитан эффект от их применения.

The topic of the final qualifying work: "Analysis of factors affecting the market capitalization of a Russian company (on the example of PJSC Magnit)". This work is devoted to the study of market capitalization and the identification of factors that affect it on the example of PJSC Magnit. To achieve the above goal, it is necessary to solve the following tasks: 1. To study the theoretical and practical foundations of the analysis and evaluation of the companys market capitalization and factors affecting it. 2. To analyze the activities of PJSC "Magnit". 3. To assess the market capitalization of PJSC "Magnit" and the factors influencing it. 4. Develop proposals to increase the market capitalization of PJSC Magnit. The object of the study is PJSC "Magnit". The purpose of the final qualification work is to identify and evaluate the factors that influence the market capitalization of PJSC Magnit, as well as to develop recommendations to increase the market capitalization. The methodology consists in the construction of regression models, which would explain the behavior of market capitalization by any group of factors. Historical data on the market value of shares of PJSC Magnit and the number of shares in circulation are used. Regression analysis was performed using the MS Office (Excel) package and the Gretl software package. To write the GQW, such research methods were used as: collecting information about the company under study and its competitors, systematizing the information received, making calculations, analyzing the results obtained. Theoretical and methodological aspects of the nature of capitalization have been studied based on the works of domestic and foreign authors. Various types of market capitalization are considered. Further, an analysis of financial and economic activities was carried out to check the company for financial stability. The main macroeconomic indicators were analyzed. The paper analyzed the retail industry. Internal factors that influence the companys market capitalization have been identified and regression models that describe this influence have been constructed. Based on the analysis, ways to increase market capitalization were proposed. The impact of the proposed measures on the market capitalization was calculated.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
Internet Authorized users SPbPU Read Print
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 2
Detailed usage statistics