Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данном исследовании изучена и описана роль терминов, в особенности современных педагогических терминов, в лингвистике и в методике преподавания РКИ. Выделены сложности, с которыми сталкиваются обучающиеся, в частности иностранные, пытающиеся освоить педагогическую терминологию, поэтому даны методы работы с данными терминами на уроках русского языка и РКИ. В данной работе сосредоточено внимание на обучении педагогической терминологии. Наши наблюдения показали, что обучающиеся, изучающие педагогические дисциплины, часто сталкиваются с недостатком словарного запаса и практических знаний в области профессионального языка. Цель данной работы заключается в разработке универсальной системы за-даний с применением педагогических терминов при изучении русского языка как иностранного. Предложенная нами система упражнений может успешно использоваться как практический материал по дисциплинам «Методика преподавания русского языка и/или РКИ», «Педагогика» для иностранных обучающихся гуманитарных направлений (уровень С1). Данный дидактический материал со-стоит из десяти блоков, каждый из которых состоит из пяти упражнений, словарной статьи из 71 педагогического термина с определениями и примерами, которые помогут лучше их понять и усвоить.
In this study, the role of terms, especially modern pedagogical terms, in linguis-tics and in the methodology of teaching Russian as a foreign language has been stud-ied and described. The difficulties faced by students, in particular foreign students, who are trying to master pedagogical terminology, are highlighted, therefore, meth-ods for working with these terms in the lessons of the Russian language and Russian as a foreign language are given. This paper focuses on teaching pedagogical termi-nology. Our observations have shown that students studying pedagogical disciplines often face a lack of vocabulary and practical knowledge in the field of professional language. The purpose of this work is to develop a universal system of tasks using peda-gogical terms in the study of Russian as a foreign language. The system of exercises proposed by us can be successfully used as practical material in the disciplines "Methods of teaching the Russian language and / or Russian as a foreign language", "Pedagogy" for foreign students of the humanities (level C1). This didactic material consists of ten blocks, each of which consists of five exercises, a dictionary entry of 71 pedagogical terms with definitions and examples that will help you better under-stand and assimilate them.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 1
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |