Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Разработана гидромеханическая трансмиссия для легкового автомобиля класса J c полным приводом. Расчётная мощность двигателя - 147 кВт. Трансмиссия включает в себя комплексный гидротрансформатор, планетарную коробку передач, обеспечивающую пять передач вперёд и одну назад, карданную передачу, межосевой дифференциал, главную передачу, межколёсный дифференциал и ведущие валы на привод колёс. Коробка передач, скомпонована в одном картере с гидротрансформатором и имеет фланцевое соединение с двигателем через промежуточную плиту и располагается в подкапотном пространстве автомобиля. Трансмиссия имеет гидравлическое управление, предусмотрена блокировка гидротрансформатора. Выполнен проектировочный тяговый расчёт трансмиссии автомобиля для определения передаточных отношений, синтез схемы коробки передач с тремя степенями свободы. Произведён её кинематический и силовой расчёты. Выполнен поверочный тяговый расчёт автомобиля, определены тяговая и разгонная характеристики. Основные детали трансмиссии — зубчатые передачи, валы, подшипники и фрикционные элементы управления рассчитаны на прочность и долговечность.
A hydromechanical transmission has been developed for a Class J passenger car with all-wheel drive. The estimated power of the engine is 147 kW. The transmission includes a complex torque converter, a planetary gearbox providing five forward and one reverse gears, a driveshaft, an axle differential, a main gear, an inter-wheel differential and drive shafts for wheel drive. The gearbox is arranged in one crankcase with a torque converter and has a flanged connection to the engine through an intermediate plate and is located in the engine compartment of the car. The transmission has hydraulic control, a torque converter lock is provided. The design traction calculation of the transmission of the car was performed to determine the gear ratios, synthesis of the transmission circuit with three degrees of freedom. Its kinematic and power calculations were made. The vehicle traction calculation was carried out, traction and acceleration characteristics were determined. The main transmission parts — gears, shafts, bearings and friction controls are designed for strength and durability.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 8
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |