Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию деятельности предприятия гостиничной индустрии, и анализу его конкурентоспособности, а также разработке комплекса мероприятий для повышения конкурентного положения на рынке гостиничных услуг. При проведении исследования в работе решались следующие задачи: - Рассмотреть теоретические основы конкурентоспособности, факторы и методы ее оценки; - Дать организационно-экономическую характеристику отеля «Самсон»; - Проанализировать внешнюю и внутреннюю среду отеля; - Оценить конкурентоспособность гостиничного предприятия «Самсон» на рынке гостиничных услуг Петродворцового района города Санкт-Петербург. - Разработать ряд мероприятий для повышения конкурентоспособности предприятия на рынке гостиничных услуг и дать оценку предложенным мерам. Предметом исследования являются процессы повышения конкурентоспособности. Объектом исследования – отель «Самсон». При сборе информации, необходимой для выполнения работы, были использованы теоретические методы, а именно обобщение, анализ, сравнение, также математические методы, которые включают в себя нахождение математических величин, и такой эмпирический метод как наблюдение. Результатом работы стала разработка таких мероприятий с целью повышения конкурентоспособности отеля как введение дополнительной услуги – бильярда, проведение тренинга для персонала ресторана, разработка программы лояльности и маркетинговой стратегии для отеля. Разработанный комплекс мер может быть применен на практике для отеля «Самсон» и других компаний РФ с учетом отраслевых особенностей.
This work is devoted to the study of the activities of the enterprise of the hotel industry, and the analysis of its competitiveness, as well as the development of a set of measures to increase its competitive position in the market of hotel services. During the research, the following tasks were solved in the work: - To consider the theoretical foundations of competitiveness, factors and methods of its assessment; - To give an organizational and economic description of the Samson Hotel; - Analyze the external and internal environment of the hotel; - To assess the competitiveness of the Samson hotel company in the market of hotel services in the Petrodvorets district of St. Petersburg; - Develop a complex of measures to increase the competitiveness of the enterprise on the market of hotel services and evaluate the offered measures. The subject of the study is the processes of increasing competitiveness. The object of the study is the Samson Hotel. To collect the information necessary to perform at work, theoretical methods were used, namely generalization, analysis, comparison as well as mathematical methods that include finding mathematical quantities, and also an empirical method such as observation. The result of the work was the development of such events in order to increase the competitiveness of the hotel as the introduction of an additional service – billiards, training for restaurant staff, the development of a loyalty program and marketing strategy for the hotel. The developed set of measures can be applied in practice for the Samson Hotel and other companies of the Russian Federation, taking industry specifics into account.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 4
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |