Details

Title Формирование дискурсивного компонента иноязычной коммуникативной компетенции студентов лингвистических направлений подготовки посредством описания художественного изображения: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators Лабутина Злата Павловна
Scientific adviser Дашкина Александра Игоревна
Organization Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint Санкт-Петербург, 2024
Collection Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects коммуникативные компетенции; дискурсивный компонент; иностранный язык; описание; художественные изображения; communicative competences; discourse component; foreign language; description; artistic images
Document type Bachelor graduation qualification work
File type PDF
Language Russian
Level of education Bachelor
Speciality code (FGOS) 45.03.02
Speciality group (FGOS) 450000 - Языкознание и литературоведение
DOI 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-1013
Rights Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally New arrival
Record key ru\spstu\vkr\27577
Record create date 4/19/2024

Allowed Actions

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group Anonymous
Network Internet

В работе рассмотрены способы развития дискурсивного компонента иноязычной коммуникации. Поставленная цель – выявление наиболее эффективного способа развития дискурсивного компонента посредством описания художественных изображений у студентов лингвистических направлений. Применены методы: аналитический, описательный, педагогический эксперимент. Теоретически обосновано применение метода описания художественных изображений совместно с методом коллективного обсуждения для развития дискурсивного компонента. Экспериментально подтверждена эффективность предлагаемого способа в сравнении с классическими методиками формирования описательного навыка. Практическая значимость предложенной методики состоит в том, что она может использоваться преподавателями совершенно различных уровней подготовки.

The paper examines ways to develop the discursive component of foreign language communication. The goal is to identify the most effective way to develop the discursive component through the description of artistic images among students of linguistic fields. Methods used: analytical, descriptive, pedagogical experiment. Usage of the method of describing artistic images together with the method of collective discussion for the development of the discursive component is theoretically justified. The effectiveness of the proposed method in comparison with classical methods for developing descriptive skills has been experimentally confirmed. The practical significance of the proposed methodology is that it can be used by teachers of completely different levels of training.

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All
Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU
Read Print Download
Internet Anonymous

Access count: 1 
Last 30 days: 0

Detailed usage statistics