Details

Title: Разработка комплекса мероприятий по развитию системы маркетинга на предприятии (на примере сети супермаркетов «Ярче»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_01 «Бизнес-администрирование»
Creators: Борохова Анастасия Евгеньевна
Scientific adviser: Вилькен Виктория Валерьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: маркетинг; методы маркетинговых исследований; организация маркетинга; рекламная кампания; marketing; marketing research methods; marketing organization; advertising campaign
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-1122
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\28023

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является формирование мероприятий и оценке их эффективности для развития системы маркетинга в магазине «Ярче!». Работа выполнена на базе сети супермаркетов «Ярче». Использованные методы: общенаучный, аналитический, системно-структурный, сравнительно-сопоставительные методы, анализ документации, также метод наблюдения. Основные результаты работы: - изучены теоретические и методологические аспекты маркетинга, а также методов его анализа; - проведена характеристика деятельности предприятия; - проанализирована внешняя и внутренняя среда сети супермаркетов «Ярче!»; - разработаны мероприятия, направленные на совершенствование организации маркетинга. Область применения результатов ВКР – отрасль продовольственных магазинов, практическое использование методик маркетингового исследования, направленных на развитие маркетинга в организациях. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work is the formation of events and the assessment of their effectiveness for the development of the marketing system in the store "Brighter!". The work was carried out based on supermarket chains "Brighter". Research methods used: general scientific, analytical, system-structural, comparative methods, analysis of documentation, as well as the method of observation. The main results of the graduate qualification work: - the theoretical and methodological aspects of marketing, as well as methods of its analysis, have been studied; - the characteristics of the company’s activities have been carried out; - the external and internal environment of the supermarket chain "Brighter!" is analyzed; - measures have been developed aimed at improving the organization of marketing. The areas of the graduate qualification work results application are the food store industry, the practical use of marketing research methods aimed at developing marketing in organizations. Conclusions. The tasks of the WRC have been solved, the goal has been achieved, and the scope of application of the results has been determined.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 3
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics