Details

Title: Разработка стратегии интернет-маркетинга для продвижения личного бренда ведущего праздничных мероприятий: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.06 «Торговое дело» ; образовательная программа 38.04.06_01 «Интернет-маркетинг»
Creators: Лисина Анна Александровна
Scientific adviser: Красноставская Наталия Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: интернет-маркетинг; личный бренд; продвижение; стратегия; ведущий праздничных мероприятий; internet marketing; personal brand; promotion; strategy; host of festive events
LBC: 65.291.34
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.06
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-1173
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\28078

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Цель работы: разработка методических положений по выстраиванию и продвижению личного бренда ведущего праздничных мероприятий в интернет-среде, используя ее как фактор улучшения конкурентоспособности личного бренда. Решены следующие задачи: - изучить понятие и этапы построения стратегии интернет-маркетинга; - проанализировать продвижение личного бренда с помощью интернет-маркетинга; - исследовать тенденции и особенности поведения потребителей услуг ведущих праздничных мероприятий в России; - определить стратегии интернет-маркетинга личных брендов ведущих праздничных мероприятий; - проанализировать коммуникационную активность ведущей Мокшанцевой Елены в сети Интернет и установить цели стратегии; - разработать алгоритм стратегии интернет-маркетинга личного бренда ведущей Мокшанцевой Елены. Актуальность темы подчеркнута растущей конкурентностью среди личных брендов. В данной работе предлагаются методические положения по продвижению личного бренда с помощью интернет-маркетинга на примере ведущего праздничных мероприятий. При сборе данных, необходимых для выполнения работы, были использованы поисковые системы Яндекс и Google. При обработке данных использовались следующие программы: Google Forms, Microsoft Excel. Источниками информации выступили данные научно-исследовательской литературы и официальных Интернет-ресурсов.

The aim of the work is to develop methodological provisions for building and promoting the personal brand of the host of festive events in the Internet environment, using it as a factor in improving the competitiveness of a personal brand. The following tasks were solved: - to study the concept and stages of building an Internet marketing strategy; - analyze the promotion of a personal brand through online marketing; - to investigate trends and features of consumer behavior of leading festive events in Russia; - identify online marketing strategies for personal brands of leading festive events; - analyze the communication activity of the leading Elena Mokshantseva on the Internet and set the goals of the strategy; - to develop an algorithm for the Internet marketing strategy of the personal brand of the leading Mokshantseva Elena. The relevance of the topic is highlighted by the growing competitiveness among personal brands, including those providing services for festive events. In this paper, methodological provisions are proposed for building and promoting a personal brand using Internet marketing on the example of the host of festive events. When collecting the data necessary to do the work were used search engines Yandex and Google. The following programs were used for data processing: Google Forms, Microsoft Excel. The sources of information were data from scientific research literature, official Internet resources and analytical agencies.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 4
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics