Details

Title: Разработка искусственного интеллекта для игры: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 09.03.04 «Программная инженерия» ; образовательная программа 09.03.04_03 «Разработка программного обеспечения»
Creators: Дмитриева Ольга Владимировна
Scientific adviser: Леонтьева Татьяна Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт компьютерных наук и кибербезопасности
Imprint: Санкт-Петербург, 2024
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: искусственный интеллект; дерево принятия решений; artificial Intelligence; decision tree
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 09.03.04
Speciality group (FGOS): 090000 - Информатика и вычислительная техника
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2024/vr/vr24-1555
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\28433

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является исследование, поиск и разработка оптимального алгоритма ИИ принятия решений для создания игры на платформе Unity. 1. Задачи, решаемые в ходе исследования. 2. Исследование существующих решений. 3. Сравнение и выбор алгоритма принятия решений. 4. Разработка игры на Unity, описание реализации. 5. Анализ полученных результатов. В результате работы была создана оригинальная игра на движке Unity с системой принятия решений, основанная на дереве решений и СППР.

The purpose of the work is to research, search and develop an optimal AI decision-making algorithm for creating a game on the Unity platform. 1. Tasks to be solved during the research. 2.      Study of existing solutions. 3. Comparison and selection of decision making algorithm. 4. Development of the game on Unity, description of the implementation. 5. Analysis of the obtained results. As a result of the work an original game on Unity engine with decision-making system based on decision tree and SPPR was created.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 10
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics