Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Работа посвящена теме использования метода геймификации при обучении грамматике английского языка студентов младших курсов в неязыковых вузах. В данном исследовании были проанализированы методы и подходы к обучению грамматике иностранного языка, и, впоследствии, для создания тренажёра был выбран дифференцированный подход к обучению с превалированием эксплицитного подхода. Были также рассмотрены основные понятия, связанные с геймификацией в современном российском образовании. Практическая значимость исследования заключается в том, что в его ходе был разработан обучающий тренажёр и проведен сравнительный эксперимент, доказывающий эффективность геймификации в обучении студентов. В соответствии с проведенными расчетами, положительная динамика результатов после прохождения геймифицированного тренажёра оказалась в примерно два раза выше, чем после прохождения тренажёра без элементов геймификации. Полученный цифровой продукт может быть предложен как инструмент для геймификации и фасилитации процесса обучения иностранному языку.
The research is dedicated to the topic of using the gamification method when teaching grammar to junior students in non-linguistic universities. In this study, methods and approaches to teaching foreign language grammar were analyzed, and, subsequently, a differentiated approach to teaching with a predominance of the explicit approach was chosen to create a simulator. The basic concepts related to gamification in modern Russian education were also discussed. The practical significance of the study lies in the fact that during its course, a training simulator was developed and a comparative experiment was conducted to prove the effectiveness of gamification in teaching students. In accordance with the calculations, the positive dynamics of results after passing the gamified simulator turned out to be approximately two times higher than after passing the simulator without gamification elements. The resulting digital product can be offered as a tool for gamification and facilitation of the process of teaching a foreign language.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |